Privacy verklaring

vrijdag 31 december 2021

A mystery and a disaster

Laten we maar als eerste met een mysterie beginnen. Woensdag zat er bij de post een envelop en toen ik die opende zat er dit boek in. Het kleine huis in het grote bos van Laura Ingalls Wilder, het eerste deel van deze serie. Wie had me dit gestuurd? Het is via een winkel op bol.com schijnbaar besteld en die hebben het naar mij gestuurd, maar er zat geen briefje bij wie dit nu voor mij gekocht heeft.
Uiteraard ben ik hier echt super blij mee en ik ga ook proberen om de hele serie bij elkaar te krijgen. Maar ik zou zo graag diegene willen bedanken die dit voor mij gedaan heeft, maar omdat ik dit niet weet zeg ik het maar hier: Super bedankt voor dit mooie boek, ik ben er echt blij mee.

Let's start with a mystery first. On Wednesday there was an envelope in the post and when I opened it, it contained this book. The Little House in the Big Woods by Laura Ingalls Wilder, the first part of this series. Who sent me this? It was apparently ordered through a shop on bol.com and they sent it to me, but there was no note with who bought this for me.
Of course I'm really happy with this and I'm also going to try to get the whole series together. But I would really like to thank whoever did this for me, but because I don't know this I'll just say it here: Thank you so much for this beautiful book, I'm really happy with it.


Het ene moment (woensdagmiddag) heb je tranen in je ogen van geluk doordat je zo'n mooi boek cadeau hebt gekregen, het andere moment (woensdagavond) tranen in je ogen vanwege deze ramp. Deze deken gehaakt met de mooie mini bolletjes van Opal hing op de armleuning van mijn stoel en op een gegeven moment hoorde ik iets en keek omlaag. Mees lag erop en was bezig met de deken te vernielen. Het huilen stond me nader dan het lachen kan ik je vertellen, ... zucht. Ik heb de deken maar boven bij mijn garen neergelegd, geen idee of ik hem nog gemaakt krijg.

One moment you have tears in your eyes of happiness because you received such a beautiful book, the next moment tears in your eyes because of this disaster. This blanket crocheted with the beautiful mini skeins of Opal hung on the armrest of my chair and at one point I heard something and looked down. Mees lay on it and was busy destroying the blanket. The crying was closer to me than the laughter I can tell you, ... sigh. For now I put the blanket upstairs with my yarn, I have no idea if I can fix it.


En hier is de bandiet, sinds gisteravond gedeeltelijk uitgeschakeld door tabletten tegen de vuurwerkknallen, want hij wordt er helemaal hyper van en blijft aan het blaffen. Hij kreeg donderdagmorgen zijn jaarlijkse inenting en toen hebben we meteen medicatie gevraagd om hem rustig te houden tijdens oud en nieuw.
 
And here's the bandit, partly knocked out by tablets against the firecrackers since last night, because it makes him all hyper and he keeps barking. He received his annual vaccination on Thursday morning and we immediately asked for medication to keep him calm during New Years.
 

De kerstdagen waren heerlijk verlopen en ik had voor de kleinkinderen naast een boek en iets van speelgoed, deze houten hangers laten maken. Ik probeer elk jaar iets leuks voor ze te vinden dat ze in de boom kunnen hangen, zo krijgen ze een mooie collectie bij elkaar.

The Christmas holidays went wonderfully and I had these wooden hangers made for the grandchildren in addition to a book and a toy. Every year I try to find something nice for them that they can hang in the tree, so they get a nice collection together.


Mijn Christmas cast-on (kerstavond opzet project) was deze sok met de grote streng van Crealien die ik bij de advent kalender had meebesteld. Ik ben voorbij de hak, dus hij schiet lekker op. Als contrastkleur heb ik een lila kleur van Opal gebruikt.

My Christmas cast-on was this sock with the large skein from Crealien that I ordered with the advent calendar. I'm past the heel, so he's getting along nicely. As a contrast color I used a lilac color from Opal.


Deze streng van Little Bishes Stitches die ik een tijd terug besteld had, heb ik ook klaar liggen om mee te beginnen. Het is de kerst kleur Run, run Rudolph. Hier wil ik de Skyppy Stripes sokken mee breien, een gratis patroon op Ravelry (klik). Als contrastkleur gebruik ik de groene kleur, Dark mint 2133, van Durable Soqs.

I also have this skein of Little Bishes Stitches that I ordered a while back to start with. It's the Christmas color Run, run Rudolph. I want to knit the Skyppy Stripes socks with this, a free pattern on Ravelry (click). As a contrast color I use the green color, Dark mint 2133, from Durable Soqs.


Jullie denken vast na het zien van al die garens uit de advent kalenders, dat ik geen garen meer besteld heb? Mis ! Vorige week kwamen net voor kerst mijn 3 strengen binnen van Crealien. Ik had al een paar keer misgepakt op de zelfstrepende streng met de naam Christmas Cookies, hier links op de foto. Telkens was deze kleur met een paar minuten uitverkocht. Bij haar laatste update had ik eindelijk gelukt en gelukkig maar, want ook deze keer waren ze in een paar minuten weer uitverkocht. Erbij kocht ik Frozen Lake en Joy, beide ook kerstkleuren.

After seeing all those yarns from the advent calendars, you must think that I haven't ordered any more yarn? Wrong ! Last week just before Christmas my 3 skeins arrived from Crealien Designs. I got my eyes on the selfstriping skein Christmas Cookies, every time with her shop updates I was too late and it was sold out again. On the photo on the left. This color was always sold out in a few minutes. With her last update I finally succeeded and luckily, because this time they were sold out again in a few minutes. I also bought Frozen Lake and Joy, both also Christmas colors.


En gisteren kwam er nog een pakket uit Duitsland van Little Bishes Stitches. Zij had een mooie aanbieding met flinke korting ruim 2 weken geleden en dus heb ik nog wat kleuren besteld die ik niet had en die ik mooi vind. En ja die gele rechtsboven is echt een Neon gele kleur. Hoe ouder, hoe gekker is het toch?

And yesterday another package came from Germany from Little Bishes Stitches. She had a nice offer with a big discount over 2 weeks ago and so I ordered some colors that I didn't have and that I like. And yes, that yellow one at the top right is really a Neon yellow color. The older, the crazier it is, right?

De Harry potter streng van december is ook binnen gekomen maar die moet ik nog even tot een bol opdraaien. Dan wil ik jullie allemaal een fijn oudjaar wensen en voor het nieuwe jaar de beste wensen en een goede gezondheid, want dat is toch wel het belangrijkste, nietwaar?
Over 2 dagen post ik uiteraard weer alle projecten die afgekomen zijn in 2021 en ook mijn boekenlijst met de gelezen boeken van dit jaar.

The Harry potter skein from December has also arrived, but I still have to wind it into a ball. Then I want to wish you all a happy new year and best wishes for the new year and good health, because that is the most important thing, right?
In 2 days I will of course post all projects that have been completed in 2021 and also my book list with the books read this year.


4 opmerkingen:

Marion van de Sande zei

De beste wensen voor jullie Caren!

Coby Breitner zei

Allereerst natuurlijk Carin een mooi liefdevol gezond en creatief 2022 voor jou en je geliefden!
Dank voor je altijd heerlijk inspirerende blogs. Och jee dat boek, van wie zou dat zijn en wat een mooi gebaar. Ik niet dus.
Prachtige kleuren wol zie ik voorbij komen waar jij wel raad mee weet. Ik zie alweer uit naar je nieuwe blogverhaal.
Ach jee dat dan die kleine Mees, misschien wel uit nerveusiteit vanwege knallen? Als je bekomen bent van de schrik kan jij er vast iets mee.
Fijne 1e dag van 2022!

Marilyn zei

What a nice surprise to get in the mail!
Oh No! Naughty Mees!
All are very pretty yarns.
Happy New Year!
Marilyn

Code Lief zei

Een gelukkig Nieuwjaar (ook hier;) toegewenst!
Mooi dat je het boek gekregen hebt, de sokken zijn erg leuk geworden.

En wat is Mees stout geweest, foei! Maar als ik dan over zijn spanning lees met het vuurwerk, dan denk ik weer 'Arme jongen'. We zijn alweer een paar dagen in 2022, hopelijk is het knallen voorbij. Mijn hond heeft er eigenlijk geen last van, ook voor honden geldt volgens mij "de aard van het beestje". Hij heeft weer andere minpuntjes ;), maar gelukkig niet zoveel.