Privacy verklaring

dinsdag 3 juni 2008

Stilaan kom ik weer terug en afscheid Sinto

Het heeft even geduurd, om precies te zijn zo'n 3 maanden voor ik me weer iets beter ging voelen, hoewel mijn knieën nog steeds niet willen. Veel heb ik niet gedaan, alleen een paar dingen geborduurd voor RR's waar ik aan meedeed en die aan een tijd gebonden zijn, dus die moest ik wel maken.
Eentje kan ik laten zien, dit is een eenhoorn voor de RR van Ingrid. Ze had zelf de patroontjes erbij gedaan en ze waren erg bewerkelijk. Het kostte me ook dagen om hem erop te krijgen, maar nadat hij klaar was vond ik hem wel goed gelukt.


Op quiltgebied lag het ook behoorlijk stil. Het enige wat ik gemaakt heb zijn 2 blokken voor Bowy's quilt. Op een quiltgroep krijgen we om de 3 weken een andere samplerblok totdat we 12 blokken gemaakt hebben. Ik loop inmiddels alweer 3 blokken achter, blok 5 is me vorige week toegestuurd  maar ik ben nog bezig met blok 3. Het eerste blok wat we moesten maken was de Ohiostar.

 
Het tweede blok heet Spools.


Als de quilt af is dan is hij voor Bowy, onze jongste Jack Russel. Een hele tijd terug schreef ik al dat onze twee jongste jacks het niet meer met elkaar konden vinden (Sinto en Bowy). Sinto bleef Bowy aanvallen, ook nadat hij gecastreerd was. Op advies van de dierenarts en uiteraard zagen we het zelf ook in, bleef ons niets anders over dan voor Sinto een andere baas te zoeken. Ook omdat Sinto onze oudste hond (Bob) ging aanvallen. Het was geen gemakkelijke keuze om je hond na 2 1/2 jaar weg te doen.
Gelukkig vonden wij laatst februari een heel goed tehuis voor hem en op 23/2 verhuisde hij. We hielden contact en we hadden al snel in de gaten dat Sinto daar geen prins in huis was, maar de koning. Afgelopen weekend zijn we hem een bezoek gaan brengen, we hadden hier even mee gewacht zodat Sinto ook aan zijn nieuwe baasje kon wennen.  Toen we daar waren konden we heel goed aan hem merken dat hij zijn nieuwe tehuis geweldig vindt. Het is fijn dat we op zo'n manier toch nog contact kunnen houden met Sinto en er is afgesproken dat we regelmatig een bezoekje mogen komen brengen.


Verder ben ik vorige maandag begonnen aan een nieuwe quilt: Leanne's house oftewel mijn stoppen-met-roken quilt . Dit laatste wilde maar niet echt lukken en toch wilde ik zo graag (wat klinkt dat tegenstrijdig, ik ben echt zo'n watje). Op advies van de dokter ben ik dus vorige week maandag 26 mei begonnen met het innemen van tabletten en ik moest ergens tussen dag 8 en dag 14 een stopdag prikken. Dit is geworden dag 10, morgen 4 juni. Vandaag is dus mijn laatste dag dat ik rook !
Nu rook ik niet zoveel, maar toch liep ik al maanden met de gedachte te stoppen en ik heb heel naar deze datum toegeleefd. Ik ga dus ook niet proberen te stoppen met roken, maar ik stop met roken.
Maar goed, mijn stoppen-met-roken project is dus geworden Leanne's house. Een quilt met 9 verschillende blokken en waarop ook geborduurd wordt. Erg leuk om te doen.
Blok 1 heb ik vandaag afgekregen en ik vind hem erg leuk geworden. Ik heb gekozen voor wat antiek uitziende stofjes met o.a. de kleuren oudrose, bordeauxrood, bruin, groen en okergeel.


Detailfoto's van de stitcherie


Geen opmerkingen: