Privacy verklaring

donderdag 26 juni 2008

Dag 23 een nieuwe verslaving

Ons maanritueel op dag 15 is niet doorgegaan omdat ik te moe was. We schoven het door naar dag 18, zaterdag 21 juni.
Het was die zaterdag midzomer oftewel Litha en omdat het heel dicht bij de volle maan lag konden we dit wel combineren, niet wetende dat ik nog een wrak was op de zaterdag zodat we dit jaar Litha helaas niet gevierd hebben.
Wel hebben we een fles water tijdens volle maan buiten in het maanlicht gezet om op te laden en daarmee op Litha de goudsbloemen, die we het vorige maanfeest gezaaid hadden, water te geven.


Litha

Midzomer wordt gevierd als het heiligste feest van het jaarwiel. Het is de tijd van genezing. De tijd is nu magisch voor wensen en vol toverkracht voor kruiden.
Op 21 juni is de zomerzonnewende, dus de langste dag van het jaar en de kortste nacht. Na deze nacht begint de weg van het licht na de tijd van de schaduwen, we staan aan de geheimzinnige drempel naar de duisternis.

De zon heeft nu haar grootste kracht, ze staat haar hoogste punt.
Het is de tijd van groeien en rijpen. Niet alleen in de natuur maar ook onze ideeën en plannen hebben nu tijd gehad om te rijpen.

Wierook: sandelhout alsem kamille gardenia bloesem rozenolie lavendelolie citroen mirre wierook benzoë drakenbloed tijm rozemarijn 
Eten: Verse vruchten en groente in schalen of als salade
Bloemen: madeliefje, kamille, roos, lelie, lavendel 
Boom: eik
Geuren: citroen, mirre, ceder, roos, wisteria
Associaties: groeien en rijpen
Rituelen: Kruiden verzamelen en een wens doen: je kunt je wens door een bloem aan het water geven.


Wat het roken betreft waren dag 17,18 en 19 vreselijk. Ik wist niet meer waar ik het zoeken moest,ik dacht zelfs in sigaretten taal. Nu komt het ook denk ik, doordat ik onbewust toch wel bezig ben met de uitslag die ik komende week te horen krijg. Hebben ze alle slechte cellen weggehaald of moet ik opnieuw onder het mes, het houdt je toch bezig. En zeker niet makkelijk als je dan nog eens pas gestopt bent met roken, maar ik heb me er overheen gezet. Het ware echt zware dagen en Michiel had het niet altijd makkelijk met me.

Gelukkig was het dag 20 ineens praktisch over en ging het weer goed.
Toen was daar dag 21 (afgelopen dinsdag) en we besloten een Wii (spreek uit: Wie) te kopen, zo'n spelcomputer van Nintendo.


Een nieuwe verslaving.
We spelen altijd golf hierop als we bij dochter Lindy en vriend Tom in Delft zijn tot diep in de nacht ... heerlijk !
We hebben hem gekocht zodat ik wat afleiding heb (alleen maar tv kijken is ook niet echt bevordelijk als je stopt met roken) en doordat ik al even helemaal geen zin meer heb in borduren of quilten maar natuurlijk ook, omdat we hem beide ontzettend leuk vinden .

Samen spelen we nu dan ook geregeld een potje golf, dit spel krijg je erbij als je de Wii koopt.



Uiteraard hebben we er een aantal spellen gelijk bijgekocht, even een uitgave maar dan heb je ook wat om te spelen.
Omdat we sportspelletjes ontzettend leuk vinden, je kunt tegen elkaar spelen en je bent zo wat buiten adem door die controller in alle standen te bewegen, mocht Mario en Sonic at the Olympic games niet ontbreken.


En zodat ik ook iets had om in mijn uppie te spelen als Michiel werken is, is de voorraad uitgebreid met, hoe kan het ook anders zijn, Harry Potter and the order of the phoenix
Een ontzettend leuk avonturenspel met heel wat getover en spreukwerk en oh zo leuk om te doen.


En als laatste nog een super leuk spel ... Super Mario Galaxy, ontzettend leuk en best moeilijk om niet in de zwarte gaten te vallen en de monsters te ontwijken.


Jullie zien wel waarom er de laatste dagen geen blogje meer verschenen is, Carin is aan de Wii.

Wel heb ik vorige week (ondanks dat ik niet veel zin had maar toch zit je met een tijdslimiet) nog een zeelandschapje gemaakt voor op de mini RR van Edith, de patroontjes had ze er zelf bijgedaan.


En uiteraard een kaart gemaakt voor Magda (die op de verjaardagskaartenlijst staat) met thema Margarte Sherry. Ik koos weer voor dit schattige egeltje waar ik helemaal verliefd op ben.


Ook heb ik nog een lapje voor een regenboogkussen geborduurd. Het kussen is voor Lisa en het thema was boerderij figuren.



Zo en nu ben ik weg ...... Wii-en.

Geen opmerkingen: