Privacy verklaring

woensdag 11 juni 2008

Dag 8 ... dagje ziekenhuis

Om 10.00 uur moest ik bij de gynaecoloog zijn die na het lezen van mijn brief van de patholoog me meteen een folder onder de neus duwde en liet zien wat ze gaan doen.
Dat wordt een conisatie. Dit wordt onder algehele narcose gedaan met een dagopname, dus ik mag wel dezelfde dag nog naar huis. Daarna mag ik 1 tot 2 weken weinig tot niets doen.

Bij conisatie wordt een kegelvormig stuk van de baarmoederhals weggehaald en ze hopen dan met dat stuk alle sterk afwijkende cellen te kunnen wegnemen. Het weefsel wat ze wegnemen wordt dan onderzocht om te zien of de afwijkende cellen alleen daar zitten en/of ze zich niet verder genesteld hebben. Op deze uitslag moet ik dan weer 2 weken wachten.

Vanmiddag om 14.45 uur kon ik al terecht bij de anesthesist voor een gesprek over de narcose. Aangezien dit een semi spoed operatie wordt heb je voorrang bij niet dringende operaties. Alles was goed, behalve mijn bloeddruk is wat aan de hoge kant en ze adviseerde me dan ook om na de operatie naar de huisarts te gaan om nogmaals mijn bloeddruk te laten nakijken.
Nu zit hoge bloeddruk bij ons in de familie dus ik maak me daar niet zo druk om, met medicijnen hiervoor kom je al een heel eind.

Daarna mocht ik terug naar de opname balie en die hebben de operatie gezet op aankomende maandag 16 juni. Aankomende vrijdag moet ik even bellen en dan krijg ik het tijdstip te horen.
Jullie zijn weer op de hoogte en wat het roken betreft, het blijft goed gaan

Zo en nu even een kopje koffie ...


Geen opmerkingen: