Privacy verklaring

woensdag 4 juni 2008

1e dag als NIET roker

Ik stond vanmorgen op en riep hardop: Vanaf vandaag ben ik vrij, ik hoef niet meer te roken ! (er was verder toch niemand in huis en als dat al zo was, ze weten dat ik prettig gestoord ben)
Door die zin hardop te roepen dat alleen al gaf me een geweldig gevoel.
Nu zijn we inmiddels al een paar uur verder en ik ga niet liegen hoor,tuurlijk heb ik af en toe vandaag eens gedacht, Mmmm, zou er wel een lusten nu. Maar gelijk erop komt de gedachte, nee doe ik niet want het is veels te heerlijk om niet te roken.
Vanmiddag moest ik 2 trappen op naar zolder en toen ik boven was realiseerde ik me dat ik niet zo moest hijgen als normaal en dat na ruim 16 uur niet gerookt te hebben. Yesss, dat belooft nog wat.
Verder heb ik ook niet echt een leeg honger gevoel. Ik eet gewoon op tijden dat ik normaal ook eet en tussendoor heel af en toe een pepermuntje. Meer niet en dat ben ik ook niet van plan. Gelukkig ben ik toch al niet zo'n zoetekauw en zal eerder een appel of banaan nemen ipv iets zoets.
Ik keek wel op tegen het moment dat er iemand in mijn buurt zou komen die wel rookt en hoe ik daarop zou reageren. Wie had gedacht dat dit zo snel zou gebeuren, vanmiddag stond mijn pa aan de deur en die ging even later een sigaretje buiten roken (bij ons binnen hebben we nooit gerookt, maar altijd buiten en dat scheelt al veel). Ik gaf hem een asbak en bleef bij hem staan praten. Toen ik eenmaal zag hoe de rook bij hem naar binnen ging en er weer uitkwam, was ik zelfs blij dat ik niet rookte en de geur deed me niet hunkeren naar een sigaret, ik hoop dit gevoel de rest van mijn leven te behouden !
Trouwens zojuist viel me ineens de datum op 4 juni, mijn stopdatum. Deze is heel leuk als je hem alleen schrijft in cijfers ... 04-06-08.


Maar het mooiste komt nog, toen ik vanmorgen beneden kwam was Michiel al naar zijn werk en tot mijn grote verbazing stond er op de kast een schitterende bos bloemen met een kaartje erbij waarop stond: Succes !!! Ik hou van jou XXX
Als je dat ziet en leest dan wil je toch niet meer roken Inmiddels staan de bloemen al op de salontafel te pronken en ik geniet ...


Verder heb ik vandaag ook niet stilgezeten en blok 2 van Leanne's house ligt inmiddels voor me op de tafel, geknipt en wel, en op sommige stukjes al de stitcherie getekent. Ik kan dus weer vooruit.


Waarom de kleuren op de foto niet mooi uitkomen weet ik ook niet. In het echt is hij veel levendiger van kleur, maar ja dat gebeurd me wel vaker als ik iets fotografeer maar waar het dan aan ligt, geen idee.
Morgen eens foto's in de tuin gaan maken en dan eens zien hoe die zijn. Voor nu, ik ga even naar blok 2 van Leanne's house toe.

Geen opmerkingen: