Privacy verklaring

dinsdag 30 mei 2006

Een oudje gevonden

Soms heb je dingen in je huis waarvan je het bestaan niet eens meer wist. Zo ook met dit borduurwerk, wat zelfs al helemaal af bleek te zijn. Toen ik gisteren op een yahoogroep iemands berichtje las die twee van deze borduurwerken gekocht had, bedacht ik me ineens dat ik die ook nog moest hebben. Ik geloof dat ik ze begin jaren negentig eens gekocht heb via het weekblad Libelle, naderhand heeft Lanarte ze ook apart uitgebracht voor de handwerkwinkels. Na op zolder te zijn geweest waar die doos moet staan met oudere borduurwerken en pakketten, kwam ik dus tot de ontdekking dat er al een helemaal af was en de tweede al bijna. De 3e en 4e uit deze serie moet ik nog maken. Het zijn de 4 kleine aparte  jaargetijden van Marjolein Bastin (http://www.marjoleinbastin.com/). Deze die klaar is, is de lente. De zomer die ook bijna af is, ga ik binnenkort toch eens afmaken, net als herfst en winter want de borduurwerken van MB zijn en blijven heel mooi.

Many years ago I bought 4 patterns of Marjolein Bastin (http://www.marjoleinbastin.com/). Each pattern was a different season. The one that is finished is spring. I hope to find the time  to make summer, autumn and winter realy soon because the patterns are beautifull.


 De laatste 3 dagen heb ik doorgeborduurd aan de kruidenlap. Na de rode pepers, kruidnagels en kaneelstokken staat er nu ook de bieslook op. De komende dagen moet ik een aantal andere borduurwerken af gaan werken wat ik aan een kant heel jammer vind want deze kruidenlap borduurt ontzettend lekker.

The last few days I have been stitching on this herb sampler. It is a joy to work on this piece.
 

Geen opmerkingen: