Privacy verklaring

maandag 22 mei 2006

Heksenboeken aangevuld

De vakantieweek van Michiel is weer voorbij en we hebben van deze vrije dagen genoten. Met Michiels moeder die afgelopen woensdag een paar daagjes kwam hebben we verschillende uitstapjes gemaakt, o.a. op de donderdag een middagje naar Roermond waar we een aantal leuke winkeltjes hebben bezocht. In een eigentijds winkeltje, genaamd Ja natuurlijk (http://members.home.nl/janatuurlijk/) zag ik een heel leuk boekje het Heksenzakboekje van Brenda Knight. Voor ik het in de gaten had, was moeders er al mee naar de kassa gegaan en kwam ze terug met een mooi versierd zakje waar het heksenzakboekje in zat. Een kadootje voor mij waar ik heel blij mee ben want er staan ontzettend leuke dingen in het boekje.


Na nog een paar andere winkels bezocht te hebben kwamen we uit bij de winkel boekenvoordeel (http://www.boekenvoordeel.nl/). Ze hadden heel veel boeken in de aanbieding en mijn oog viel op een paar boeken die ik nog niet had in mijn collectie heksenboeken en waarvan er eentje zelfs op mijn verlanglijstje stond. Dus weldra stond ik weer met drie boeken in mijn handen. Het boek wat op mijn verlanglijstje stond was ...
De magische wereld van Heksen en Druïden, geschreven door Philip Carr-Gomm (http://www.philipcarrgomm.druidry.org/) Philip Carr-Gomm is psycholoog, hoofd-druïde van de Orde van Barden, Ovaten en Druïden in Engeland en auteur van verscheidene esoterische boeken. In dit boek beschrijft hij de wereld van Heksen en Druïden en met de term Druïderij brengt hij de ideeën en waarden van deze twee tradities samen in een nieuwe spirituele stroming.
In het half uurtje dat Michiel en zijn moeder de grote kerk bezochten waar een of andere tentoonstelling was, bleef ik buiten en zittend op een stoeprandje heb ik van dit boek de eerste 25 bladzijdes al gelezen. Conclusie .... een TOP boek !


De andere twee boeken die ik kocht waren ... Heksenwijsheid van Thea (http://www.hexenhaus.net/), een boek waar ontzettend veel instaat en ook ontzettend lekker leest, heb ik inmiddels al bemerkt.


 Wicca van Lucy Summers. Een boek vol informatie maar ook ontzettend mooie foto's.



 Jullie begrijpen het misschien al ... ik kan weer vooruit met lezen. De afgelopen dagen heb ik niet zoveel geborduurd, alleen een paar steekjes aan de quiltsampler VI waarvan ik morgen een foto zal maken. Wel had ik van te voren mijn Lorri Birmingham werkje afgewerkt tot een hanger, met onderaan een blauw flosje. Deze hanger heb ik de Michiels moeder gegeven voor moederdag en ze vond hem heel erg mooi.

I finished the Lorri Birmingham piece some time ago and made it into a wallhanger. I gave it to my mother-in-law for mothersday. She realy liked it.



 Ook heb ik eindelijk de kans gezien om mijn hanger die ik voor Simone van Jeel (http://www.jeel.nl) had gemaakt te overhandigen aan haar. Aangezien ik nog wat charms voor Iris moest kopen, kon ik gelijk de cursusruimte bezichtigen die nu klaar was bij Simone. De ruimte is heel erg leuk geworden. Simone vond de hanger heel erg mooi en ging er al gelijk een geschikt plekje voor zoeken.

This wallhanger I made for a friend who sells charms and beads in her onlineshop Jeel (http://www.jeel.nl)


Geen opmerkingen: