Privacy verklaring

zaterdag 13 mei 2006

Troostkussen

Michiel was vanaf afgelopen dinsdag thuis gebleven, omdat zijn hoofdpijn (na die val van 14 dagen geleden) nog niet helemaal voorbij was. Zodoende wat weinig tijd gehad voor mijn weblog. Komende week is Michiel ook nog thuis want dan heeft hij een weekje vakantie en viert bovendien ook dan zijn verjaardag (17 mei), dus komende week zal ik ook niet zoveel online zijn. Ik ben druk bezig geweest met een kleine verrassing voor Michiel te maken die ik natuurlijk pas woensdag kan laten zien hier, anders is de verrassing eraf.
Gisteren ontving Kitty, een borduurmaatje van ons haar kussen, waarvoor wij (Jacqueline, Jeanine, Michiel en ik) ieder een lapje geborduurd hadden. We hadden dit met ons viertjes besloten te doen voor haar dochter, die wel een steuntje in de rug kon gebruiken en zodoende besloten we om een  troost kussen te maken voor haar.We kozen 4 patroontjes uit van de country companions en borduurde elk een motiefje. Jacqueline heeft er daarna een mooi kussen van gequilt. Kitty's dochter was blij verrast met haar troost kussen en wij zijn natuurlijk blij dat ze het ook heel mooi vond.

This pillow we made for a friends daughter who could use a bit of support. The mouse on the left I made and three other stitchers made the other patterns. Jacqueline quilted it into a pillow.



Donderdag ben ik de hele middag en avond bezig geweest om het patroon van de quiltsampler VI om te zetten in een borduurprogramma, want ik ontdekte een paar foutjes in het patroon. Ook vond ik hoe de buitenrand liep niet mooi, want sommige boompjes hadden bovenaan 1 steek en andere weer 2 steken. Nu ik het patroon overgetekend heb en wat veranderingen heb toegepast, lopen alle boompjes wel gelijk en dat vind ik mooier uitkomen.
Aangezien ik wat moeite had met het zwarte stof waar het pentagram op geborduurd is, heb ik hier toch niet aan gewerkt. Ik had wat last van mijn ogen. In plaats daarvan heb ik gisteren weer een paar blokjes aan de quiltsampler geborduurd. Hij schiet echt lekker op.

Yesterday I stitch again a few blocks on the quiltsampler VI.


Geen opmerkingen: