Privacy verklaring

woensdag 17 december 2008

Krans van zakjes en nog wat restjes

Op het prikbord quilten kwamen steeds mooie foto's voorbij van iedereen die zo'n krans gemaakt had van zakjes die Bep (van Atelier Bep) had laten zien op haar weblog.
In de eerste instantie wilde ik er geen maken maar na steeds die mooie kransen te zien begon het een beetje te kriebelen.
Toen we afgelopen zaterdag dan ook in het winkeltje van Bep waren, koos ik een mooi stapeltje uit om een krans van te maken (zie vorig blogje).

Gisteren lag de tafel bezaaid met 48 zakjes die ik op kon gaan vullen. Elk lapje voor een zakje is 12,5 x 12,5 cm. dus ik kon uit elk lapje van Bep 4 zakjes halen, er bleef vaak nog een smalle reep stof over (daarover straks meer).


De zakjes vullen was nog het meeste werk. Sneeuwpopje hield me gezelschap. Hij zou goed opletten of ik geen zakje zou vergeten te vullen. Daarna de achterkant dicht naaien en alle zakjes op een krans van stro vastknopen.


Ik heb een krans van 30 cm. doorsnede gebruik en zodoende is hij groot genoeg om in het midden een groot windlicht te plaatsen. Hij staat inmiddels op de salontafel.


Zoals ik al zei hield ik steeds een smal reepje stof over als ik het lapje op 25x 25 cm. sneed om er 4 zakjes uit te halen, en aangezien ik de kleurtjes enorm leuk vond, wilde ik ze niet weggooien.

Tja wat doe je er dan mee?
Aan elkaar stikken natuurlijk ... en dat deed ik. Daarna sneed ik het geheel in 3 stukken en naaide ze toen weer aan elkaar met een ander reepje stof er tussen. Ach een mens moet bezig blijven toch ?


Een mooi lapje had ik toen en ik besloot er een speldenkussen van te maken (ook daar kan een mens er nooit genoeg van hebben). Ik sneed het op de goede maat af, daarna dubbel vouwen en dichtnaaien. Niet helemaal natuurlijk want ik moest hem nog opvullen. Na dat gedaan te hebben de rest dicht genaaid en klaar was mijn speldenkussen van gezellige Bep stofjes.


Dit houten bakje heb ik pas gekocht en is ideaal om al mijn quiltspulletjes in te zetten zodat ik alles bij de hand heb. Het staat gezellig op de eetkamertafel waar ik altijd zit te werken.
Het staandertje waarop het klosje garen staat, heeft Michiel gemaakt. Nu valt niet steeds mijn klos garen om, waar ik telkens een stukje draad vanaf knip of nog erger, van de tafel af rolt.

Geen opmerkingen: