Privacy verklaring

maandag 22 december 2008

Blok 8 van Dear Jane

Gisteravond Yule gevierd. Dochter Lindy (22) is gisteravond vanuit Delft voor een paar dagen overgekomen dus zij vierde ook Yule mee. Ik had gezorgd dat er 3 Yuleblokken klaar lagen.
Zoon Niels (24) doet nooit mee met de vieringen, hij heeft er niets mee en kijkt alleen uit naar de afloop, om te zien of er koekjes of ander baksel over is wat ik speciaal voor het jaarfeest gebakken heb.

Voor de viering had ik suiker, amandel- en kruidkoekjes gebakken en ja er bleven er na afloop nog over dus Niels kon zijn smaakpupillen erna testen en keurde ze ook goed.


Het was een hele mooie Yule viering en het voelde goed aan en heel warm. Ieder van ons versierde zijn eigen Yuleblok tijdens de viering en met het aansteken van onze 3 kaarsen elk en onze wensen uitsprekend werd het lichter en lichter, wat erg mooi was. Tenslotte is het ook het lichtfeest.

Na de viering was het tijd om onze Yuleblokken op te branden in de vuurkorf, wat ook een heel mooi moment was. Tijdens onze rituelen maak ik nooit foto's, maar ik heb wel een paar foto's gemaakt van na de viering toen de Yuleblokken volop aan het branden waren.

Michiel maakte eerst een klein vuurtje zodat de Yuleblokken ook zouden branden en snel lag de eerste blok erin.


 De rest van de foto's zonder flits gemaakt
want dan is het vuur nog mooier te zien

Je kunt aan de waaiende vonken zien dat er wel veel wind stond

 Het vuur branden nog tot diep in de nacht

Voor mijn zus Yvon heb ik nog een kersthanger gemaakt. Ze zag de ornamentjes die ik een paar weken geleden had gemaakt, liggen toen ik jarig was en vroeg of ik het engeltje voor haar wilde maken. Tja, en dan doe je dat toch.


En dan het 8e blok van de Dear Jane. Deze was ook weer enorm leuk om te maken. Michiel trok nummer L5 met de buitengewone mooie naam Chattanooga Charlie. Het blok bestond uit 22 blokjes.


Nu er 8 blokken klaar zijn is het weer tijd voor een overzichtsschema. Het is leuk om te zien hoe de quilt groeit.


Inmiddels heb ik zelf het nummer van blok 9 uit het doosje gehaald en daar ben ik wel even zoet mee. Dat blok bestaat namelijk uit 39 stukjes. Wordt vervolgd !

Geen opmerkingen: