Privacy verklaring

maandag 15 december 2008

Blok 1 van Dear Jane

Zaterdag zijn we een dagje naar Gelderland geweest. Eerst reden we naar Huissen om bij het Hobbiehoekje te kijken of ze achtergrond stof hadden voor mijn DJ quilt.
Ik had kleine stukjes van mijn herfststofjes meegenomen zodat ik kon zien wat er mooi bij kon.
Ik had niet echt veel keus omdat op de meeste rollen geen 9 meter zat en ik wilde toch echt 9 meter zodat ik zeker stof genoeg heb voor alle blokken. Liever 3 meter over dan 50 cm. tekort. Want achtergrondstof heb je toch steeds nodig.

Michiel en ik vonden dit stofje er heel mooi bij passen, zo blijven de andere lapjes ook heel warm van kleur. Het is tussen creme en beige in met een piepklein wit motiefje erop.


Daarna reden we richting Dieren om de broer van Michiel een bezoekje te brengen. Nu ligt het winkeltje van Bep op die weg dus net voor Dieren sloegen we rechtsaf om even bij haar binnen te gaan in Doesburg. Ik was er nog nooit geweest en genoot van alles wat ik daar zag.
Ik koos twee bundeltjes stofjes uit, van eentje ga ik de zakjeskrans maken die uitgebreid op het prikbord quilten is te zien. Verder nog een paar belletjes gekocht, een eland op een stokje die inmiddels de grote cactus hier in huis opsiert, een gingerbread poppetje die aan het rekje in de keuken hangt nu en Michiel zag nog een mooi metalen zeepbakje met een vogel erop die hij erg mooi vond. Waar deze komt te hangen weet hij nog niet maar het zal vast een plekje in huis krijgen.


Daarna reden we naar Wilco, de broer van Michiel en hebben daar heerlijk koffie gedronken met een stukje bramentaart. Geurdie (de vrouw van Wilco) had hem gemaakt en hij smaakte heerlijk. Uiteraard ook hun nieuwe keuken bewonderd en nieuwe aanbouw. Daarna was het tijd om Siobhan een bezoekje te brengen die ook in Dieren woont.
Zij heeft mijn project de regenboogkussens overgenomen en zet dit nu voort. Ik had haar nog beloofd dat als ik eens in de buurt was ik haar stofjes zou komen brengen voor de regenboogkussens. Ik heb indertijd ook een aantal keren stofjes van mensen gekregen voor de kussens dus die zou ik nu aan haar geven, zodat ze een voorraadje had. In totaal had ik 9 volle dozen voor haar, dus ze kan een tijdje vooruit.
Daarna zijn we terug naar huis gereden en om kwart voor 8 stapten we weer in ons eigen huisje naar binnen.

Ik kon het niet laten, nu ik de achtergrondstof had, om gelijk mijn eerste blok te snijden van de DJ. Ik wist al welk blok het zou worden want ik heb alle 81 blokjes die een nummer hebben, in een bakje gedaan en daarna een nummer eruit genomen. Op deze manier blijft het een verrassing welk blok ik steeds ga maken. Ach, ik hou wel van een beetje spanning.

Het eerste blok is A5 - Cathie's Campfire. Wel leuk, want ik heet Carin (geboortenaam Catherina) en mijn zus noemt me altijd Cathie. Campfire (kampvuur) betekent voor mij warmte en warme kleuren en dat zal deze quilt zeker worden met alle herfstkleurtjes en warmte zal hij ons ook geven als hij eenmaal klaar is en op bed ligt.
Een leuk eerste blok dus,  het bestaat uit 29 stukjes en gisteren heb ik hem in elkaar gezet.


Ik liet Michiel gisteren het tweede nummertje pakken uit het doosje en het is geworden ... L9 - Walter's Place.
Vandaag ben ik druk bezig geweest met de zakjeskrans die ik morgen hoop af te krijgen, daarna tijd voor het 2e DJ blokje.

Geen opmerkingen: