Privacy verklaring

woensdag 24 december 2008

Boete bij invoeren DJ stof



Nu koop ik best veel stof in Amerika wat ik altijd laat verzenden in een flatrate envelop. Daar kunnen ongeveer 8 yard stof in en je betaalt voor zo'n envelop dan 12 dollar verzendkosten. Aangezien het stof in Amerika echt veel goedkoper is dan hier (bovendien ligt hier bij ons in de buurt nergens een goede quiltwinkel) ben je met verzendkosten nog voordeliger uit.
Soms kan het gebeuren dat de envelop eruit wordt gehaald met sorteren en als de inhoud dan meer is dan 22 dollar, dan moet je invoerrechten betalen en omzetbelasting.
Mijn envelop uit Amerika met mijn extra stof voor de DJ bleef al langer weg en ik begon al iets te vermoeden en ja hoor, maandag ging de deurbel en de man die de envelop kwam brengen vertelde al dat ik 19 euro moest betalen voor de omzet belasting omdat deze envelop van buiten de EU komt.
Nu heb ik mijn extra stof voor de DJ hard nodig en de waarde was al over de 70 dollar dus ik betaalde de 19 euro graag, anders had ik niets.
Toen ik op de rekening keek zag ik dat ik 10,50 omzetbelasting moest betalen en 8,50 aan inklaringskosten. Ik ging de 19 euro eens optellen bij wat ik al betaald had voor het stof en het bleek, nog steeds was ik goedkoper uit dan dat ik het hier in Nederland had gekocht. Hoe is het toch mogelijk !

Maar goed, ik weer blij want ik wil graag de sashings steeds langs elk blok naaien als ik dat af heb zodat dit werkje niet tot het laatst bewaard blijft. Uit dezelfde serie als waar ik de blokken van maak heb ik de okergele achtergrondstof gekozen voor de sashings zodat alles een nog warmere kleur krijgt.


Borduren doe ik nog steeds niet omdat ik daar nog steeds duizelig van wordt na enkele minuten ermee bezig te zijn. Toch moest ik nog 1 lapje maken voor de kaarten RR7 van Janien en dat moest voor 31 december klaar zijn. Michiel bood zich aan om het te borduren zodat het op de aangegeven datum naar de eigenaar opgestuurd kan worden.
Handig, een man hebben die soms ook borduurt en quilt. Het thema van deze kaarten RR was sneeuwpoppen en Michiel koos een hele leuke uit ... uiteraard MET vogeltje, hoe kan het ook anders als een vogelliefhebber een patroon moet uitzoeken.


Afgelopen maandagavond zijn we, samen met Lindy, op bezoek geweest bij mijn petekind Amy (19) want ze heeft samen met haar vriend Dave een flatje gekocht en ze zijn gaan samenwonen.
En wat hadden ze het gezellig ingericht, er straalde zoveel warmte van uit dat je je direct thuis voelde. Echt ontzettend gezellig !
Ik zag in haar boekenkast de serie Wicca van Cate Tiernan compleet staan, alle 15 delen en hoewel het boeken zijn voor de oudere jeugd wilde ik ze heel graag lezen dus ik heb deel 1 en 2 meegenomen.
Inmiddels heb ik deel 1 voor 2/3 uit want ze zijn super om te lezen en ik kijk al uit naar deel 2 hoewel ik deel 1 nog niet uit heb, dus ik verveel me echt niet.


Blok 9 van DJ heb ik inmiddels ook af maar het is erg donker hier in huis om een foto te maken dus dat wordt voor een volgend logje.

Tot slot roepen wij in koor ...

Geen opmerkingen: