Privacy verklaring

vrijdag 7 juli 2006

Stokbroodhouder

Ik ben gisteren zo druk bezig geweest met iets (daarover zo meteen meer), dat ik nog geen tijd heb gehad om op reacties te reageren van andere of uberhaupt op andere logs te gaan lezen. Maar dat ga ik vanavond goed maken .
Op een borduurgroep had ik me een tijdje terug opgegeven om mee te doen met de zomer uitwisseling, dit houdt in dat je voor een ander iets maakt met een zomers thema. Nu doe ik graag met zulke dingen mee maar wel blijft het altijd moeilijk om toch iets te maken waarvan je hoopt dat de ontvanger het leuk vindt. Ik ben dan ook dagen bezig om uit te zoeken waar diegene van houdt (dit noem ik de voorpret  ). Als ik dan iets heb gevonden waarvan ik denk ... dit is het !!! dan begint het borduren (je zou kunnen spreken van ... de daad zelf  ).
Als de datum dan zover daar is, dat je mag gaan versturen en blijkt dat de ontvanger het ontzettend mooi vind .... zou je kunnen spreken van .... .... hihi vul dat zelf maar in .
En dan nu de napret ... het laten zien wat je gekregen hebt en wat je zelf verstuurd hebt. De zomeruitwisseling die Greet voor mij gemaakt had viel van de week in de brievenbus en ik moest even lachen om het briefje wat ze erbij had gedaan. Ze had namelijk iets gemaakt waar ze zelf nog nooit van gehoord had, namelijk stokbroodhouders. Nu kan ik jullie verklappen dat ik daar zelf ook nog nooit van gehoord had dus ik ging meteen google-en op internet. Helaas niets over stokbroodhouders te vinden... zelfs geen plaatje.
Ik deed meteen een oproepje op de groep of iemand ooit van stokbroodhouders had gehoord, maar niemand kende ze. Greet vertelde me dat de mevrouw in de winkel had gezegd dat je ze om het stokbroodje vouwt zodat je geen vieze vingers krijgt, maar ik bedacht me toen dat als je dat doet je inderdaad geen vieze vingers krijgt maar wel je hele stokbroodhouder vies is . Dit zou ik dan weer zonde vinden, aangezien Greet er veel werk aan heeft besteed en je zult net zien dat er mayo of ketjup op komt (mits dat dat op je stokbroodje zit natuurlijk) en die vlekken er niet meer uit gaan.
Na enig speurwerk bleek dat servettenhouders op dezelfde manier gemaakt worden, dus je kunt ze ook daarvoor gebruiken. Ik denk dat ze dan ook schoner blijven als wanneer je ze als stokbroodhouders gaat gebruiken.
Greet wist ook dat we in dit huis met ons vieren wonen (ik reken voor het gemak de honden nu niet mee, aangezien zij niet met ons samen aan tafel mee eten) en zodoende had ze er vier gemaakt. Ik wil Greet nogmaals bedanken voor de mooie stokbroodhouders/servettenhouders die ze borduurde met zomers fruit. Ik vind ze erg mooi en ga ze zeker gebruiken .... wel als servettenhouders .


Ik moest voor de zomeruitwisseling iets maken voor Mireille, nu weet ik dat ze van culturen houd maar ik kon nergens een patroontje vinden wat hiermee te maken had en dat tevens zomers aan deed. Na een tijdje zoeken tussen al mijn patronen vond ik deze Tom Mouse (van de country companions) die in zijn handen een slinger van zomerse margrieten vast hield. Nou dat is toch zomers nietwaar? Toen ik het patroon zag wist ik ook gelijk wat ik ermee wilde doen .... er een handdoekrandje van maken. Links en rechts van Tom Mouse maakte ik nog wat extra margrietjes erbij zodat de slinger wat langer werd en ik kocht een geel (het thema was tenslotte zomer) handdoekje waar ik hem opnaaide.
Ik kan hem nu laten zien want ik hoorde van Mireille dat ze hem vanmiddag ontvangen had en dat ze hem erg leuk vond. De kleur geel was zelfs haar favoriete kleur zo vertelde ze. Toch leuk om te horen dat wat je gemaakt hebt in goede aarde valt (niet letterlijk hoop ik, anders kan ze hem meteen uit gaan wassen).


=======

Oja ... ik zou nog even terug komen op waar ik gisteren zo druk mee ben geweest. Ik val namelijk voor iemand in met een Round Robin. Jullie weten wel ... zo'n lap waar meerdere personen op borduren (elk een eigen lap met eigen thema en dan aan de hand van het aantal personen die meedoen lege vakjes laten zodat die elk een vak borduren met het thema van DIE lap). Dit wordt mijn 7e RR waar ik aan mee ga doen (dat moet helemaal goed komen want 7 is my lucky number), van die 7 RR's zijn er al 4 helemaal afgerond en weer thuis en 2 RR's lopen nog maar die zijn ook bijna klaar.
Gisteren dus bijna de hele dag bezig geweest met een thema voor deze RR te bedenken, dat valt nog niet mee hoor aangezien ik al verschillende thema's heb gehad. De thema's van de RR's die afgerond zijn waren: Mexico, Engelse kerstfiguurtjes, kalender van Margaret Sherry 2004 en vogels.
Het thema van de 2 lopende RR's zijn: fruitbeertjes van Lorri Birmingham en patroontjes van Country Companions.
Dus gisteren de hele dag aan het spitten geweest tussen mijn patronen om een idee op te doen en ineens had ik het ... , het ligt zelfs zo voor de hand gezien mijn interesse hier in. Toen ik eenmaal het thema had ben ik een rand gaan uittekenen die ik erop borduur en ben begonnen aan mijn eigen vakje te borduren zodat hij 15 augustus door gestuurd kan worden. Ik hoop hem in het weekend zover af te krijgen zodat ik hem hier kan laten zien. Nu zijn jullie zeker benieuwd naar wat het thema is ... ik zou zeggen ... jullie mogen raden en de eerste die het goed raad krijgt .... een dikke proficiat van mij .
Oja nog even snel een toevoeging .... Iris en Corrie mogen niet raden want die weten het al.

=======

Dochter Lindy is vandaag ook weer begonnen met werken nadat ze zondag thuis kwam van haar vakantie in Spanje. Ze heeft, naar eigen zeggen, 10 prachtige dagen gehad en alleen haar  bil was verbrand. Kijk dat krijg je nu als je van die kleine zwembroekjes aan trekt.

Geen opmerkingen: