Privacy verklaring

maandag 26 juni 2006

Wie is zijn naald kwijt

Je kent dat wel ... je bent aan het borduren, legt je werk even neer om iets anders te doen, je komt terug en ... je borduurnaald is weg. Voor dit probleem bestaat er een needle minder (naalden bewaarder). Ze zijn te koop met allerlei afbeeldingen. Zelf had ik er nog nooit van gehoord totdat ik er een kreeg van een Amerikaanse designer waar ik wat modelwerk voor had gedaan. Ze stuurde me verschillende items op als dank-je-wel, waaronder deze needle minder. Niet echt mijn smaak die engeltjes maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken toch?
Je plaats de needle minder op de voorkant van je borduurwerk en de magneet aan de achterkant, zodat hij vastgeklemd zit aan je borduurwerk. De voorkant werkt als een magneet en als je je naald even niet hoeft te gebruiken dan plaats je hem hierop. De needle minder houdt hem voor je vast. Ze zijn o.a. te koop bij https://www.stitchingbitsandbobs.com



Gisteren was het zo lekker weer hier in Limburg en hoewel er af en toe donkere wolken te zien waren, zijn we bespaard van onweer. Michiel heeft de hele middag in de tuin gewerkt; gazon gemaait, graskantjes bij gestoken, geschoffeld, vijverpompen schoongemaakt, terras geveegd ... ga zo maar door.
Ik daarentegen was bezig met de RR9 van Mireille. Ze had als thema Cat's Meow van Stoney Creek (http://www.stoneycreek.com/), allemaal poezenkopjes met iets erbij, zoals een poes met bloemetjes, een poes met een beer of strooien hoed. Ik was aan het twijfelen welke ik zou maken, het poesje met de bol garen (vanwege mijn andere hobbie breien) of het poesje met de hummingbirds of te wel kolibries (omdat ik zo van vogels houd). Het is toch het poesje met de hummingbirds geworden omdat ik hem iets kleurrijker vond om te borduren. Doordat ik gisteren lekker veel tijd kon besteden aan het borduren, maakte ik gisteravond de laatste steekjes en is hij alweer klaar.

Yesterday I stitch a kitten with hummingbirds on a round robin. The patterns from Stoney creek where included.


Geen opmerkingen: