Privacy verklaring

donderdag 29 juni 2006

Met of zonder charm(e)

Ruim een jaar geleden kwam ik erachter dat er charms bestonden. Ze worden ook wel brass hangertjes genoemd hier in Nederland. Het zijn kleine (goudkleurige) bedeltjes die je op je borduurwerk kunt bevestigen. Ze zijn heel licht in gewicht.


Ik was er gelijk helemaal wild van toen ik ze voor het eerst zag en struinde heel internet af of ze ook te koop waren in Nederland, helaas kon ik geen winkel ontdekken. De enige plaatsen waar ze te bestellen waren lagen in Amerika en Engeland, zodoende bestelde ik ze in Engeland. Maar qua prijs waren ze daar behoorlijk prijzig en zorgzaam koos ik alleen DIE uit die ik op dat moment nodig had. Totdat ik van mijn zus met mijn verjaardag een aantal zilverkleurige bedels kreeg die ze gekocht had in de online kralenwinkel Jeel.



De online winkel lag notabene in mijn eigen woonplaats! De zilverkleurige bedels waren eigenlijk net iets te zwaar om ze op een borduurwerk te bevestigen, dus ik belde Simone, de eigenaresse, op met de vraag of ze ook charms had. Ze wist niet wat dat waren en ik stuurde per mail een paar foto's naar haar toe zodat ze die kon bekijken. Ze liet me weten dat ze daar wel aan kon komen en ik was hier heel blij mee. Er gingen een paar weekjes voorbij tot ze me liet weten dat ze op haar site stonden (onder hangers en dan brass hangertjes). En warempel ... het waren precies DIE charms die ik bedoelde en qua prijs had ik er nu 3 ipv 1 in Engeland, daarbij ook nog eens geen verzendkosten want ik haal ze bij haar thuis op. Wat wil een mens nog meer  !
Inmiddels heb ik een groot aantal charms in huis en kan er heerlijk tussen snuffelen als ik weer eens een borduurwerk wil opsieren. Want met zo'n charm krijgt een borduurwerk toch een soort van charme, hoewel het borduurwerk er wel geschikt voor moet zijn want niet elk borduurwerk kun je opsieren met een charm.
De patronen van Lorri Birmingham zijn vaak opgesierd met charms en inmiddels heb ik er daar twee van klaar ...
 
Hoppy Spring, opgesierd met twee paaseieren en 2 vlinders.
 
 
Bee Beary Sweet, opgesierd met 7 bijtjes en een bijenkorfje.


Zeg nou zelf ... het heeft wel iets nietwaar? Natuurlijk ... smaken verschillen, maar ik vind ze schitterend ! En ik ben blij dat ik er nu een stuk makkelijker aan kan komen dan eerst.
Gisteren druk bezig geweest om een lap okergeel te verven. Eerst met een licht okergele verf de lap gedaan en daarna met een tintje donkerder okergeel nog eens de randen. Hierop wil ik binnenkort de boedha gaan borduren van Lanarte.

Yesterday I painted my fabric to start the budha from lanarte.
 
 

Geen opmerkingen: