Privacy verklaring

vrijdag 30 januari 2009

Snowmen & Reindeer januari

Afgelopen week kreeg ik het 1e deel thuisgestuurd van de snowmen & reindeer quilt. Hij bestaat uit 12 stitcheries waarvan je daarna een quilt kunt maken.
Ik had mijn borduurgaren nog niet binnen want dat had ik moeten bestellen.
Ik ga hem met DMC 103 maken, een gemeleerde blauwe draad die uit de collectie gaat maar die ik reuze mooi hiervoor vond. Na enig zoeken vond ik nog iemand die me een aantal strengen kon leveren.

Deze week kwam dat binnen en ik ben er gelijk aan begonnen. Ik borduur geen stiksteekjes maar maak steelsteekjes, dan krijg je de rondingen iets mooier.
Ik borduur met 2 draden, behalve de vogeltjes, die heb ik met 1 draad gemaakt omdat ik het anders te dik vind worden en ze zijn toch al zo klein (de rechterpoot van het rendier mist op de foto een dwars streepje bij zijn hoef, maar is inmiddels gemaakt, alleen was toen de foto al gemaakt).


Een knoopje (bij deze maand in de vorm van een ster) wordt elke maand erbij gedaan wat ik het extra leuk vindt worden. Hij ligt er nu eventjes los op want ik naai ze er pas op als de quilt in elkaar staat.
Op deze close-up zie je ook het verloop van het blauwe borduurgaren beter.


Geen opmerkingen: