Privacy verklaring

zaterdag 17 januari 2009

Blok 16 DJ en lenteproject

Op een quiltclub waar ik lid ben, doen sommige mee aan een kwartaal opdracht. Deze eerste keer was gekozen voor het thema Lente. Je mocht zelf weten hoe groot het mocht worden en ook welke methode je gebruikte om dit te maken. Ik koos voor een stitcherie die ik combineerde met een heel klein stukje applicatie.

Ik vond een leuke freebie op het Italiaanse blog (klik) van Silvana Torchio waar Country Dreams boekjes staan om gratis te downloaden. Eigenlijk zijn het dingen om te schilderen maar ook heel goed om te gebruiken voor een stitcherie. Soms moet je je fantasie gebruiken toch?  Ik vond mijn patroon in boekje 4.


Voor de wielen nam ik houten knopen en ook voor de hartjes.

En dan de Dear Jane blokken. Inmiddels heb ik blok 16 af en wat denk je ... Michiel haalde er dit keer een blok uit wat met een creme stofje gemaakt moest worden. Het eerste creme blok !!!
Hij nam K8 - Springbrook Park en wat een leuk blok was dit om te maken. Het had al veel eerder af kunnen zijn maar ik maak steeds verschillende BOMs die uitkomen elke maand en dan moet je je tijd toch een beetje verdelen.


En na weer 4 blokken gemaakt te hebben is het weer tijd voor een overzichtschema. Ik vind het zo leuk om te zien hoe het schema zich vult. Na steeds geen blok te pakken wat met een creme stofje gemaakt moest worden, pakte ik gisteren een nummer uit het doosje voor blok 17 en jahoor .... ook dit mag met een creme stofje gemaakt worden. Zouden nu al die creme blokken ineens eruit willen ?


Ook ben ik de afgelopen dagen bezig geweest met een eigen ontwerp van een stitcherie als cadeau voor mijn zus die 2 februari jarig is (ook is het dan Imbloc). Na deze ben ik er nog een paar van plan om zelf te ontwerpen.

Geen opmerkingen: