Privacy verklaring

donderdag 29 januari 2009

Nationale IQ test

We vinden het altijd leuk om aan zoiets mee te doen, de Nationale IQ test was gisteravond op tv bij de zender BNN. Gewapend met papier en pen namen Michiel en ik plaats op de bank en waren benieuwd of de vragen weer net zo gemakkelijk waren als vorig jaar. Wij scoorde toen beide 136.

Af en toe even snel nadenken was nodig maar meer ook niet, want ook nu waren de vragen gemakkelijk. Na alle vragen beantwoord te hebben keken we de vragen na, oei ... Michiel had er 11 fout en ik 9 fout. Wat voor IQ score zou dat opleveren ? Wij waren zeer benieuwd.

Michiel had er dus 145 goed en ik 147. Je moest in een tabel kijken bij je leeftijd en beide schoten we in de lach. Michiel zou nu een IQ hebben van 139 en ik zelfs een IQ van 141 ! Jahoor, dat geloof je zelf toch niet. Ik kan terecht op de universiteit en ben hoogbegaafd volgens de tabel, nou dacht het niet hoor.  Op tv hebben ze een verkeerde tabel laten zien dus bovenstaande uitkomst is niet goed. Maar nog altijd heb ik 135 en Michiel 132, dus toch niet slecht dacht ik zo.

Maar het blijft leuk om zulke testen te doen. Persoonlijk heb ik ook totaal geen moeite met zulke testen. Ik heb wat dat betreft snel zicht op hoe iets in elkaar zit en wat er niet klopt, ook de rekensommen gaan mij altijd goed af. Het enige waar ik mijn hoofd aan stoot is vaak iets met spreekwoorden en die zaten er nu ook 3 bij waarvan ik er 2 fout had. Michiel daarentegen stoot zich vaak aan iets met rekenen en is weer bijzonder goed in dingen met taal.

Wie heeft er nog aan mee gedaan ?


Gisteren belde de postbode aan en overhandigde mij een envelop. Hij was van Joke (klik) en zij had voor mij een winter exchange gemaakt.
Ze had een prachtige wallhanger gemaakt met een ontwerp van Nenne Designs en ik vond hem ontzettend mooi. Hij hangt inmiddels al aan mijn rekje in de kamer.


Joke had er ook een aantal goodies bijgedaan. Een hele lekkere chocoladereep die ik inmiddels al voor de helft opgegeten heb (en heerlijk is die !), een aantal zakjes winterthee en 2 schitterende stofjes. Joke nogmaals bedankt voor dit alles !


Geen opmerkingen: