Privacy verklaring

donderdag 28 december 2023

Villa Kakelbont socks

Op 1e kerstdag had ik mijn derde paar sokken af die ik gebreid had met de laatste 8 bolletjes garen uit de Pippi Langkous adventskalender, gemaakt voor mijn vriendin en mij. Deze waren allemaal Opal garens en ik noem ze mijn Villa kakelbont sokken.

On Christmas Day I finished my third pair of socks that I knitted with the last 8 balls of yarn from the Pippi Longstocking advent calendar, made for my friend and me. These were all Opal yarns and I call them my Villa Villekulla fur socks.


Op eerste kerstdag waren we bij onze zoon en zijn gezin. Onze dochter kwam ook met haar partner en kinderen. We hebben gezellig pizzarette gedaan, net als vorig jaar.

On Christmas Day we were with our son and his family. Our daughter also came with her partner and children. We had a nice pizzarette, just like last year.


Je kunt steeds je eigen kleine pizza maken en het is zo heerlijk. We hebben weer enorm genoten met zijn allen.

You can make your own little pizza and it is so delicious. We all enjoyed it immensely again.


Vanmiddag moest ik om 12.15 uur in het ziekenhuis zijn voor het ijzerinfuus.

This afternoon I had to be at the hospital at 12.15 pm for the iron infusion.


Anderhalf uur later mocht het infuus er weer uit en kon ik naar huis gaan. Op 2 januari moet ik weer bloed laten prikken en op 11 januari moet ik op controle komen bij de MDL arts om uit te zoeken waar  ik nu het ijzertekort van heb.

An hour and a half later the IV was removed again and I could go home. On January 2 I have to have blood drawn again and on January 11 I have to have a check-up with the gastroenterologist to find out what causes my iron deficiency.



3 opmerkingen:

Trijntje zei

Je sokken zijn superleuk geworden.
Kon je nog kiezen tussen een stoel of het bed tijdens het infuus?
Hoop dat jij je binnenkort weer actiever en fitter gaat voelen.
Klinkt heel gezellig jullie Kerstdagen.
Rustige dagen en groetjes,Truus uit Drenthe

anja zei

Ik hoop dat ze snel de oorzaak van je ijzertekort achterhalen, en vooral dat ze het dan goed kunnen behandelen. Ik wens je goede laatste dagen van het jaar en een heel gezond 2024!

Coby Breitner zei

Gezellige dagen en ook fijn je infuus al gehad. Nou ja fijn is het nooit maar als je het nodig hebt dan moet het gewoon toch. Hoop dat je je snel wat beter voelt. Meestal helpt het wel goed.
Bijna einde jaar en Carin dankjewel want ik heb weer genoten van al je leuke December blogs.
Ho ho ho Coby