Privacy verklaring

donderdag 14 december 2023

Advent day 14

Huisarts belde net over de bloeduitslag, ze ziet iets vreemds. Namelijk dat ik een flink ijzertekort heb ineens. Dit kan dus ook die kortademigheid en moeheid veroorzaken, die  vanaf augustus steeds iets verergert is.
Nu gaat ze zelf naar internist bellen om te vragen wanneer ik terecht kan. Ze wil weten of er ergens in het lichaam kleine bloedinkjes zijn die dit veroorzaken, bv in dikke darm. Ik moet nu ook al direct starten met ijzertabletten (en zakjes voor te harde ontlasting). Op deze uitslag zat ik nu niet echt op te wachten.

The GP just called about the blood results, she sees something strange. Namely that I suddenly have a significant iron deficiency. This can also cause shortness of breath and fatigue, which has worsened slightly from August onwards.
Now she is going to call the internist herself to ask when I can go. She wants to know whether there are small blood spots somewhere in the body that cause this, for example in the large intestine. I now have to start taking iron tablets immediately. I wasn't really looking forward to this result.

The Woolly Chicken - thema A country walk (kleur A sloe walk; Our path leads along a hedgerow full of sloes, we'll make sloe gin when we're home!) en Het Wolbeest - thema Pippi Langkous


Crealien Design en BadCattoo yarn/Wat Wollie

Therese Notenboom en Piratenwolle

Vriendenswap en Dutch Advent Swap 2023

Havermout van Muesli, DM Bio, Hondensnacks voor Mees
Clipper thee (cranberry & raspberry), DM thee, Sonnentor (Zitronenmelisse - Lemon balm), Frogcoffee thee

Pippi Langkous vriendenswap (door mij gemaakt), het garen is Het wolbeest - Whimsical Cookies.


4 opmerkingen:

anja zei

Bah, wat een vervelend nieuws van de huisarts. Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat, en je je weer beter gaat voelen. En natuurlijk vooral dat het allemaal erg mee zal vallen, wat er dan ook aan de hand is.

Code Lief zei

Oh, dat is vervelend nieuws vlak voor de feestdagen. Het is fijn dat de huisarts er zelf achteraan gaat, dan word je hopelijk snel verder geholpen.
Maar je mooie wolletjes om even aan iets anders te denken, daar )en van de ijzertabletten) knap je denk ik snel weer op!

Trijntje zei

Hoop voor jou dat je snel terecht kunt en het een onschuldige oorzaak heeft.
Dat was bij mij gelukkig het geval en na een ijzerinfuus weer erg opgeknapt.
De ijzertabletten zullen alvast het begin zijn....sterkte.
Mooi wat er uit je adventskalenders is gekomen.
Rustige dag vandaag
groetjes, Truus uit Drenthe

Marion van de Sande zei

Vervelend nieuws Carin maar fijn wel dat het ontdekt is en dat de huisarts voortvarend gaat bellen met de internist. Ik hoop dat de ijzerpillen snel aanslaan!