Privacy verklaring

zondag 23 april 2006

Mystery dag

Gisteren voornamelijk in huis gewerkt en boodschappen gedaan met als resultaat dat ik, mede door mijn fibromyalgie, om 19.30 uur 's avonds volledig afgebrand was. Daardoor lag ik al om 20.00 uur in bed en sliep meteen.
Vanmorgen was ik er om 8.00 uur uit en goed uitgerust. Ik ben mijn deel van een van de mysteries gaan borduren waar ik aan deelneem. Deze mysterie wordt gehouden op de borduurgroep "het borduurhoekje" en we krijgen 1x in de 2 weken een gedeelte van het patroon wat we dan maken. We weten van te voren dus niet WAT we moeten maken en dat is ontzettend leuk om te doen.
Vanmorgen alweer het 4e deel gemaakt en volgende week krijgen we het laatste deel en dan is hij af. Tot nu toe vind ik het een heel mooi patroon. Er komen ook nog bijen charms opgenaaid als we deel 5 erop hebben staan.

Today I stitched part 4 of this mystery. Next week we get part 5 (the last one) and then I can attach the charms and heart beads. I love the way it looks already.


Voor diegene die niet weten wat charms zijn ... dit zijn kleine (meestal) goudkleurige bedeltjes die je op je borduurwerk kunt bevestigen en die je werkje echt af maken. Aangezien je er in Nederland slecht aan kunt komen moesten we ze in Amerika bestellen, maar gelukkig bestaat er sinds enige tijd  hier in Nederland nu een internetwinkel die ze ook verkoopt en die heel veel soorten heeft. Een bijkomende verrassing is dat die internetwinkel ook nog eens in mijn woonplaats bevestigs is, dus heel gemakkelijk voor mij . Zoek je ook charms kijk dan maar eens op haar site http://www.jeel.nl en kijk dan onder hangertjes - brass hangertjes.
Vanmiddag even naar een vlooienmarkt in de buurt geweest. Het weer was prachtig en de zon voelde soms zelfs warm aan. Het was behoorlijk gezellig druk en we hebben weer een aantal leuke dingen op de kop getikt, waaronder een paar leuke boeken. Zoals eentje van Stephen King die nog in onze collectie ontbrak (droomlandschappen), verder "Dochter van de dageraad" van Pauline Gedge ... een verhaal wat zich afspeelt in het oude Egypte over Hatsjepsoet en Senmoet.
Verder nog een dikke pil genaamd "het heilige water" van Herbert Rittlinger wat over een mysterieuze indianenstam gaat in de oerwouden van zuidelijk Mexico. Dit lijkt me een zeer goed boek. Dan nog een roman van Anne Rivers Siddons wat de titel "zomer kolonie" heeft en tenslotte een Engelstalig jeugdboek "witchweed"... tja wat valt daar over te zeggen ... als het net zo spannend is als de kaft eruit ziet en de titel dan zit het wel goed . Michiel had verder nog een leuk boek waar allerlei soorten puzzels in staan voor te maken en op te lossen, zoals die houten puzzels die eruit zien als een bal en van die metalen ijzers waar ringen met touwtjes aan hangen en die je zo in elkaar kunt draaien dat je ze van zijn leven niet meer uit elkaar krijgt. Nu denkt Michiel zeker dat het hem zeker moet lukken met dit boek . Ben benieuwd ! Ook vond hij nog een prachtig boek over op reis met de dieren.
Op de terugweg even naar een stuk berm gegaan waar Michiel en enkele andere vrijwillers van een natuurgroep vrijwillerswerk doen, ze maken de berm geschikt voor planten en dieren die een schrale omgeving nodig hebben. Ook liet Michiel mij het stukje zien waar de gevlekte orchis groeit. Vorig jaar hadden ze er rond de 1100 geteld. Als het goed is dan staan ze volgende maand in bloei en dan gaan we zeker even terug kijken, want het lijkt me prachtig om orchideën in het wild te zien.
Toen we thuis waren even een soepje met kruidenstokbrood gemaakt en nadat we dat op hadden, hebben we de honden in de auto gedaan en zijn we naar ons "bos" gereden. Daar hebben we een wandeling van een uur gemaakt en de honden hebben weer heerlijk in het water gespeeld.
Vanavond na het eten ben ik begonnen aan een andere mysterie (van de groep borduurpaleis) waar ik deel 2 van moest maken. Dit is een kleiner patroon en ik had het zo af. Na de tulp moest ik er nu de zon bij borduren. Ik heb voor dit patroon gemeleerd garen gebruikt omdat de patroontjes wat eenvoudig zijn en ik er zo wat spanning in wil brengen, tenminste voor zover je spanning in een borduurwerk KUNT brengen.

Tonight I stitched another mystery. I stitched the sun which was part 2.


Nu gaan we even een filmpje opzetten en lekker ontspannen. Toch even in mijn voorraad kijken wat ik ondertussen te borduren pak, want stil zitten en tv kijken kan ik niet ... ik moet wat te "pikken" hebben.

Geen opmerkingen: