Privacy verklaring

donderdag 23 oktober 2008

Borduren voor gezondheid

Ruim 2 jaar terug gaven wij ons op (Michiel en ik) om iets te borduren voor "borduren voor gezondheid". We kregen elk een patroon, garen en stof toegezonden en wij zouden dat dan gaan borduren. Als het af was dan moesten wij het terug sturen en het zou geveild worden. De opbrengst was voor Kika. Wij zouden een foto toegestuurd krijgen van het borduurwerk en op deze manier hadden wij een steentje bij gedragen voor het goede doel.

Michiel stuurde zijn borduurwerk in december 2006 op en ik in juli 2007. Maar daarna hoorde we niets meer, alleen dat het aangekomen was.

Tot een paar maanden terug een borduurmaatje me mailde en zei dat het werk van Michiel op marktplaats stond en te koop was.
Ik mailde meteen naar borduren voor gezondheid en zei dat ik het graag terug wilde kopen, tenslotte was het Michiels eerste grote borduurwerk waar hij heel veel uren in gestoken had. Ik kreeg bericht terug dat ik het kon kopen en maakte netjes het geld over. Ik had wat meer betaald zodat ze het ook in zouden lijsten en op deze manier hadden wij een mooi geschenk voor Michiels moeder die in september jarig was.
Tevens vroeg ik of mijn borduurwerk al verkocht was en dat bleek niet het geval. Daarop terug gemaild en gevraagd of ik dat ook terug kon kopen. Ook dit liet ik inlijsten en we zouden het op onze meditatie kamer hangen.

Er gingen twee weken overheen en mijn borduurwerk kwam met de post goed aan. Maar Michiels borduurwerk kwam niet en na een mail verstuurd te hebben kreeg ik als antwoord dat ze dat borduurwerk niet meer konden vinden. Er was overal al naar gezocht en misschien dat het nog bij de fotograaf lag ?
Jullie begrijpen onze verbazing ... hoe raak je een borduurwerk kwijt in zo'n organisatie. Volgens mij doe je alles netjes in dozen en schrijft er een brief bij met welk borduurwerk in welke doos zit. Zo houd je je administratie netjes bij.

Na weer enkele mailtjes over en weer bleek het ook niet bij de fotograaf te liggen en ze zouden me het geld terug boeken. Nou, jullie kunnen je misschien Michiels reactie voorstellen. Borduurwerk waar hij zoveel uren in had gestoken zomaar verdwenen ? Hij stuurde dan ook een niet al te vriendelijk mailtje naar borduren voor gezondheid. Hij vond het zo erg dat zijn eerste grote borduurwerk, wat hij graag aan zijn moeder had willen geven, zomaar weg was.
Tot op heden hebben wij er niets meer over gehoord en we denken dat we er ook niets meer over horen. Het borduurwerk is gewoonweg verdwenen van de aardbodem.
Trouwens de foto's die we van ons borduurwerk zouden krijgen, zijn na enkele mailtjes over en weer ook nooit aangekomen.

Dit is het borduurwerk wat Michiel maakte voor het goede doel en dat nu nergens meer te vinden is. Het is een muizenmand ... Misschien herkent iemand het wel, de staartjes liggen OP het borduurwerk en zijn vastgezet met kleine steekjes. Ook als je kijkt naar het muisje dat voorover buigt, dan zie je dat de gele kraal die ze vast heeft niet helemaal rond is (dit was een telfoutje van Michiel).


Nu Michiels borduurwerk verdwenen was besloten we om dan maar mijn borduurwerk te geven aan moeders met haar verjaardag. Toen we 2 weken terug in Haarlem waren hebben we dat ook gedaan en inmiddels hangt dit bij moeders in de kamer.
Het borduurwerk heet spirit of the cougar ...


Dat was onze ervaring met borduren voor gezondheid en we weten niet goed wat we ervan moeten denken. Voor ons in elk geval geen 2e borduurwerk wat we ervoor zullen maken.

=======

Vandaag kwam er weer een verjaardagskaartje binnen, ditmaal van Edith en het is super leuk met een heks erop.


Wat Autumn joy betreft, daar gaat het uitstekend mee. Ik heb gisteren de top met de microstitch door getackt en ben begonnen met doorquilten.


1 opmerking:

Annelies zei

Jaren geleden voor Borduren voor gezondheid verschillende werken gemaakt voor de verkoop voor het goede doel. Plotsklaps niets meer van de organisatoren vernomen en kon ik ook niet meer met mijn wachtwoord inloggen op de site. Zo jammer.....idee was goed maar uitvoering dus beneden peil!