Privacy verklaring

maandag 13 oktober 2008

Beary best friends quilt afgegeven

Inmiddels zijn wij weer terug van ons gezellig weekendje weg. Op vrijdag reden we 's morgens aan richting Emmeloord, met een tussenstop in Epe waar we nog even bij Singer kreatief binnen zijn gegaan. Hier vond ik nog een paar leuke lapjes voor een herfstquilt.

Om 14.00 uur kwamen we aan bij Corrie, een inmiddels goede internet (borduur) vriendin waar ik al een aantal jaren contact mee heb via de mail, maar nog nooit heb ontmoet.
Ze wist dat we kwamen maar de echte reden wist ze niet. Ik was namelijk een tijdje terug op het idee gekomen om een quilt voor haar te maken omdat ze de laatste maanden ontzettend veel voor haar kiezen gekregen heeft en Michiel en ik hoopte dat een quilt haar een beetje warmte kan geven en op deze manier te laten weten dat vele met haar meeleven.

Daarom mailde ik enige tijd terug, een aantal mensen waarvan ik wist die wel eens contact met Corrie hadden en vroeg hun of ze een beertje wilde borduren op een lapje. Corrie is namelijk een echte berengek. En gelukkig was iedereen bereid om een super leuk beertje voor haar te borduren. De berenlapjes kwamen een voor een mijn brievenbus ingegleden en toen wij op 5 september naar Delft gingen, hebben wij een tussenstop gemaakt in Tilburg om bij Quilt it & Dotty om daar mooi quiltstof uit te zoeken voor deze quilt. Ik ging voor een combinatie van blauw en geel tinten met een antieke uitstraling omdat ik dit mooi bij de beren vond staan.

Eenmaal thuis kon de pret beginnen, het ontwerp had ik al klaar dus het was een kwestie van lapjes snijden en aan elkaar te gaan naaien. Blok voor blok maakte ik zo en de beertjes kregen allemaal een mooi kader, alles is met de hand gedaan. In totaal heb ik er 4 weken hard aan gewerkt en al die tijd mocht ik er niets over schrijven want ik wist niet of Corrie mijn weblog wel eens las.
Uiteindelijk werd de quilt 1.70 cm x 1.20 cm en afgelopen vrijdag mocht ik hem dan afgeven.

Toen we bij Corrie aan de koffie met appeltaart zaten begon Michiel erover dat Corrie wel eens wilde weten hoe het quilten in zijn werk ging (hierover hadden we een paar dagen van te voren gemailt). Michiel zei dat we nog een quilt voor iemand in de auto hadden en dat Corrie daarop heel goed kon zien hoe alles in het werk ging. Volgens mij ging er nog steeds geen lichtje branden bij haar. Michiel haalde de doos uit de auto en die lieten we Corrie open maken. Ze ziet de quilt met beren erop en zegt nog voor de grap, oh maar die mag je wel hier laten. Waarop wij zeiden, maar die quilt blijft ook hier ... hij is speciaal voor jou gemaakt. Je kunt je haar reactie wel voor stellen denk ik. Het was een super gezellige middag en we vonden het heel fijn om Corrie eens te ontmoeten.

En nu dan de quilt waarover ik zolang niets heb mogen schrijven ...

De berenlapjes zijn geborduurd door Coby, Janien, Simone, Kitty, Magda, Tineke, Hans, Marianne, Ine, Sandra, Sjoukje, Veronique, Michiel en ik zelf.


In de lichtblauwe rand rondom heb ik allemaal berenpootjes gequilt


 Op de achterkant een label met alle mensen die eraan meegewerkt hebben.






En inmiddels ligt hij bij Corrie op de bank


Van elke beer een close-up foto met de naam van diegene die hem geborduurd heeft ...

Tineke

Magda

Simone

Kitty

Sjoukje

Janien

Marianne

Cobie

Sandra

Ine

Hans

Michiel

Michiels 2e lapje

Carin

Carin's 2e lapje (omdat het lapje van Veronique kwijt is geraakt bij de post)

Simone had bij haar berenlapje een berenstofje meegestuurd en gezegd dat ik dit misschien kon gebruiken bij de quilt. Nu had ik een ontwerp in mijn hoofd waarbij dit niet echt paste dus kwam ik op het idee om er dan maar een kussen van te maken voor Corrie, zodat ze bij haar quilt gelijk een kussen had.


Om 17.00 uur was het voor ons tijd om op te stappen want we moesten nog doorrijden naar Haarlem waar we de rest van ons weekend zouden verblijven.

Geen opmerkingen: