Privacy verklaring

maandag 2 oktober 2006

Nog een troostquilt lapje

Zo borduur je enkele dagen niet en zo vliegt er alles van je borduurnaald af. Gister kwam ook het andere troostquilt lapje af die bestemd is voor een baby quilt (Arjan quilt). Ik koos voor een motiefje van Happy Friends, dit zijn patroontjes uitgebracht door Permin. Ik zelf vind ze enorm schattig en ook deze vind ik zelf weer ontzettend lief...


Gisteren schreef ik me ook nog in om een lapje te borduren voor de Naomi troostquilt met het thema dansen en/of turnen. Ik heb daarvoor Seraphina (muis) met haar balletjurk al uitgeprint klaar liggen om te maken.
Maar eerst even de RR lap van Corrie gaan borduren. Ze heeft als thema beren en het is een hele leuke lap geworden. Ik ben de laatste die er een beer op mag borduren en dan is hij helemaal klaar. Aangezien ik veel berenpatronen heb, was het een moeilijke keus voor mij om te beslissen WELKE beer ik erop zou maken, want Corrie is een echte berenliefhebster en er zijn zoveel leuke beren. Maar ik heb er nu een gevonden die ikzelf ontzettend leuk vind en ik denk Corrie ook. Dus vandaag maar eens aan de slag ermee.

========

Verder het weekend niet zo veel gedaan. Wat gewandeld en veel geborduurd. Wel zijn we gisteravond uit wezen eten met mijn kinden, mijn zus, haar man en twee kinderen en met mijn pa die vorige week 74 jaar is geworden. Hij had ons uitgenodigd en we hebben heerlijk gegeten in een restaurant midden in de Peel. Ik koos als voorgerecht iets dat de naam "We are the champions" had en dat bleken champions en uien, overgoten door een of ander soort bier zodat ze in een heerlijk saus lagen. Dit voorgerecht alleen al was geweldig. Als hoofdgerecht had ik "potpouri", een kom met Indiase curry, vol met stukken kipfilet, uien, paprika en champions geserveerd met friet en verschillende groenten. Je zou je vingers (mochten die al onder het eten hebben gezeten) erbij aflikken, zo lekker was dit.
En als nagerecht koos ik voor een wiener melange (koffie) en een hazelnoot parfait, hazelnootijs gehuld in zachte biscuit en rijkelijk bestrooid met mokka-hazelnootsaus en krokante hazelnoten. Jammie !
Wat de rest nu precies heeft gegeten weet ik al niet meer, ik had het te druk met mijn eigen eten wat heerlijk was. Ik weet dat Michiel iets van een voorgerecht had met 3 soorten vis en als hoofdgerecht iets met ganzenlever ... of was het nu lever van een ander dier. Ik weet het niet meer.

Geen opmerkingen: