Privacy verklaring

dinsdag 3 oktober 2006

Pompoenheks en Niels geslaagd

Twee weken terug mijn pompoenen van de plant gehaald en verder te drogen gelegd, zodat het steeltje nog iets in kon drogen.
Nu had ik maar twee grote oranje pompoenen en een paar kleine geel/groene kalebassen. Ik kijk een gegeven paard niet in de mond want ik had tenslotte niets gezaaid, het enige wat ik afgelopen jaar gedaan had was de oude pompoenen en kalebassen omgespit in de grond en zie ... er zijn altijd wel pitjes die aanslaan. Moeder natuur heeft me dan ook weer verrast met een paar mooie pompoenen en kalebassen waar ik haar dankbaar voor ben.
Een grote pompoen staat nu in de kamer op een standaard met op zijn hoofd een heksenhoed. Ik heb hem zonet ook maar even een gezicht gegeven dan kan hij vrolijk de kamer inkijken, mijn pompoenheks is geboren ! Leuk zo net voor halloween zul je wel denken maar deze blijft gewoon zo staan tot volgend jaar als hij gaat bederven. Bij ons in huis staan heksen het hele jaar centraal, halloween hoort daar ook bij en daar kijkt niemand meer van op.


En dan nu ook nog heel leuk nieuws ...
Niels, mijn zoon van 22, besloot in april om eens te gaan beginnen met lessen voor zijn rijbewijs. Net voor de zomer moest hij zijn theorie examen hiervoor doen maar hij zakte op 2 punten na. In de zomervakantie heeft hij geen rijlessen genomen omdat het volgens de instructeur al niet meer nodig was. Direct na de zomervakantie werd opnieuw de theorie aangevraagt want dat moet je tegenwoordig hebben voordat je rij examen kunt afleggen. Gelukkig slaagde hij voor de theorie de 2e keer wel. Toen kon zijn aanvraag voor het rijexamen worden aangevraagd en vandaag mocht hij afrijden en wat denk je .....
in 1x geslaagd !!!


Geen opmerkingen: