Privacy verklaring

zaterdag 21 oktober 2006

Niet stilgezeten ... charity groep opgericht

Voordat ik met mijn grote nieuws begin wil ik eerst het halloweenkussen laten zien wat ik kreeg van Iris. In mijn vorige logje konden jullie al lezen welk kussen ik verstuurd had en afgelopen week viel dan het kussen wat Iris voor mij gemaakt had op de deurmat. Ik kan alleen maar zeggen ... Het is PRACHTIG !!! Ik heb Iris al laten weten dat ik er heel blij mee ben en het kussen ontzettend mooi vind. De spin is helemaal van kraaltjes gemaakt en glinstert heel erg leuk als 's avonds de lamperop schijnt. Ik vond dit een erg leuke exchange om mee te doen.


Eigenlijk moet je hem in het echt zien, want dan is hij nog MOOIER !


Als je goed kijkt zie je dat de spin uit kraaltjes bestaat. Mooi nietwaar ?
=======
Verder viel er vandaag een hele mooie kaart op de deurmat (die deurmat had het maar druk deze week  ). De kaart was verstuurd door Corrie, een borduurvriendin. Ze had het kaartje zomaar naar me toegestuurd ... lief nietwaar? Ik vond het in elk geval ontzettend lief van haar en de kaart zelf is ook al zo mooi. Volgens mij weet Corrie dat ik wel van dit thema houdt  Bij deze nog een keer ... Corrie bedankt !!!


En dan nu het grote nieuws ... waarom ben ik weer een paar dagen zo stil geweest op punt.nl, nou dan zal ik jullie vertellen. Ik ben een aantal dagen bezig geweest om een charity projekt op poten te zetten. De website heb ik inmiddels klaar en de yahoogroep die voor de borduursters bestemd is, is sinds vandaag ook geopend. Ik heb er al verschillende leden mogen verwelkomen en nu maar hopen dat dit projekt een succes wordt.
Wat is de bedoeling ...
Ik liep al meer dan een jaar rond met het idee iets te doen voor mensen die lichamelijk of geestelijk in een dal zitten en om hen te laten weten dat ze er niet alleen voor staan. Ik wilde dit graag combineren met mijn grote hobbie: borduren en volgens mij heb ik dit nu gevonden. Ik ga, samen met andere borduursters, kussens maken ... regenboogkussens wel te verstaan die door iedereen kosteloos aangevraagd kunnen worden.
De borduursters nemen het materiaal om het lapje te borduren voor hun rekening, er zijn 4 van die lapjes nodig. Ze sturen de lapjes dan naar mij toe en ik tover die lapjes samen met mooie stofjes om tot een kussenhoes. Het materiaal voor de kussenhoes en verzending naar aanvrager te maken neem ik voor mijn rekening.
Het enige waar de aanvrager voor hoeft te zorgen is een binnenkussen van 40x40 cm. De aanvrager kan dan als ik de kussenhoes opgestuurd heb naar ze, het binnenkussen er zelf in doen en tesamen is dit dan een regenboogkussen geworden wat ze naar de ontvanger kunnen brengen en zo kunnen we samen laten zien dat ze er niet alleen voor staan. Klinkt interessant niet? En ik weet zeker dat we vele mensen hiermee een steuntje in de rug kunnen geven.
Wil je er meer over weten, kijk dan op onze website.


Maandag wordt het eerste regenboogkussen opgestuurd, dit had ik zelf aangevraagd  en omdat ik de groep nog niet opgericht had ook alle 4 de lapjes voor geborduurd.
Het eerste regenboogkussen is bestemd voor een prachtige knul, genaamd Djelano wie sommige van jullie inmiddels wel kennen van zijn weblog http://ndthielman.punt.nl
Ik vond dat Djelano wel een regenboogkussen kon gebruiken, zeker omdat hij nog verschillende onderzoeken moet ondergaan. Een foto van het kussen heb ik nog niet op de site geplaatst omdat het anders geen verrassing meer voor hem is (zijn mama weet ervan, maar niets zeggen hoor). De foto plaats ik als Djelano het van de week binnen heeft gekregen.

Geen opmerkingen: