Privacy verklaring

donderdag 5 oktober 2006

Verliefde beer

Gisteravond dan toch de beer afgekregen die ik op de RR9 lap van Corrie heb geborduurd. Het is patroon is van Lanarte en de beer heet Bolly. Toen ik hem zag wist ik gelijk dat dit de beer was die ik op de RR lap wilde maken. Hij heeft zo'n lief gezichtje en de beer zelf is helemaal verliefd ... op wie ? Ik denk op een van de andere beren die al op de lap staan.
Deze RR 9 is nu helemaal afgelopen en alle lappen zijn vol geborduurd. Op 1 november worden ze allemaal terug gestuurd naar de eigenaar van de lap en dan komt dus ook mijn lap terug ... de fruitbeertjes van Lorri Birmingham.


Gistermiddag kwam ook de postbode met de twee boeken die ik gekocht had van een andere quiltster. Zij gebruikte ze niet meer en deed ze van de hand. Ik zocht nog een paar goede boeken over quilten en deze spraken me wel aan.
Een goede keus want in de patchwork quilts made easy van Jean Wells staan hele fijne tips en allerlei uitleg over het maken van quilts. Ook staan er mooie patronen in. Komt dat even goed uit.


Het andere boek wat ze verkocht daar hoefde ik niet over na te denken. Het is quiltscapes II van Rebecca Barker, een schilderes wiens werk ik enorm bewonder. Ze maakt prachtige acryl schilderijen met als thema quilts die ze verwerkt in (meestal) een landschap. Je moet maar eens op haar site gaan kijken, dan kom je ogen te kort.


Geen opmerkingen: