Privacy verklaring

maandag 9 oktober 2006

Ra ra, wat wordt dit ?

Ik vergat gisteren helemaal de mooie foto te laten zien die Michiel zaterdagmorgen maakte van een regenboog. Het begon donker te worden door de dreigende regenwolken en toen opeens was hij daar ... de regenboog. Misschien voor jullie geen bijzondere foto, maar ik vond hem echt mooi want het was mij nog niet gelukt om een regenboog op de foto te krijgen.


Gisteren waren we druk bezig in de tuin om planten te verpoten, want de houten schutting die rondom de tuin staat gaat weg en er komt een gemetselde muur. Daar laten we weer van alles tegenaan groeien voor de vogels, zoals klimop en hop. Daar tussen maakt Michiel dan een aantal merelplanken zodat de merels ook kunnen nestelen.
Het lijkt wel of elk dierte hier zijn plek kan vinden, want er hangt een vlinderkast, een lieveheersbeestkastje (ja die bestaan echt), een bijenkoker (met allemaal kleine buisjes waar ze in kunnen) en dan de nodige vogelkasten en schuilplaatsen in de tuin, zoals een haag van gesnoeide takken waar de huismussen heel graag in verblijven. Een echte dierentuin is het hier .
Maar goed ... ik dwaal weer af. Tegen de achterkant van de schutting had Michiel allemaal afgezaagde boomstronken liggen, op elkaar gestapeld, dit omdat daar allemaal kleine insekten in gaan kruipen en dat vinden vogels weer fijn . Gisteren moesten we de stronken verplaatsen en Michiel vond er een waar een hele mooie paddestoel op aan het groeien was. Ik kon het niet laten om er een foto van te maken en daarna heeft Michiel hem voorzichtig op een andere plaats in de tuin gelegd.


Vanmorgen zijn de werkers begonnen met de rest af te breken van de schutting (Michiel had gisteren ook al een deel gedaan) en nu zijn de werkers bezig met een kleine graafmachine om een gleuf te graven voor de fundering van de gemetselde muur die er komt. Het maakt best een herrie en ik had zeker gedacht dat alle drie de honden constant buiten zouden zijn om te blaffen tegen die werkers en hun machines. Maar nee hoor ... ze trekken zich er niets van aan en blijven heerlijk op de bank in het zonnetje liggen.


Ik zou eigenlijk verder gaan aan mijn heksenquilt maar zag gisteravond dit patroon liggen en aangezien ik het een droppie vind ben ik er toch aan begonnen en hoop het deze week ook weer af te krijgen. Misschien kunnen jullie al raden wat of wie het wordt ... ra ra wat wordt dit ?


Geen opmerkingen: