Privacy verklaring

dinsdag 15 augustus 2006

Moeilijke woorden

Gistermiddag moest mijn dochter Lindy (20) de hart-echo laten maken en de inspanningstest doen en daarna zou ze een gesprek met haar cardioloog hebben. Michiel en ik hadden haar om iets voor 2 uur afgezet bij het ziekenhuis en ze zou ons bellen als ze met alles klaar was. We wisten al dat het een hele middag ging duren want om half 5 zou ze pas het eindgesprek hebben. Toch duurt zo'n middag wachten dan lang .
Om 5 uur ging dan eindelijk de telefoon en we gingen haar halen. Ze stond al bij de uitgang klaar en lachend stapte ze in met de woorden ... van mijn 6 kleppen lekken er 2 maar gelukkig zijn die andere 4 wel in orde dus dat valt weer mee. Ben ik even blij dat zij ook naar de positieve dingen in het leven kijkt .
De uitslag was als volgt ... schrik niet van de moeilijke woorden (ik zelf krijg ze amper uitgesproken) ... er zijn sporen gevonden van mitralisinsufficiëntie  en tricuspidalisinsufficiëntie, wat heel kort omschreven inhoudt dat de linker- en rechterklep iets lekken.
Meer info kunnen jullie lezen over mitralisinsufficiëntie  en  over tricuspidalisinsufficiëntie. Als haar klachten niet erger worden dan nu, dan hoeft er nu ook niets gedaan te worden, maar als haar klachten toe gaan nemen dan moet ze terug komen. Wel vertelde de cardioloog haar nog dat ze hoogstwaarschijnlijk als ze straks ouder wordt (rond haar 50e) het kan zijn dat ze er rekening mee moet houden dat ze toch aan deze hartkleppen geopereerd moet worden en ze dan misschien vervangen zullen worden door kunsthartkleppen. Lindy's eigen reactie was .... dan klepperdeklep ik nog wel zo een eind door. Tja wat kun je daar nog aan toevoegen !

=======

Vanmorgen heb ik eerst een kaartje gemaakt wat ik later deze week op ga sturen naar Djelano (4 maanden oud) die vandaag opgenomen wordt in het Erasmus ziekenhuis te Rotterdam. Hij zal morgen een openhart-operatie ondergaan. Ik las het op hun weblog http://ndthielman.punt.nl en ze zouden het fijn vinden als Djelano kaartjes zou krijgen. Ze hebben het adres op hun weblog geplaatst.
Dus ik ben vanmorgen gelijk aan de slag gegaan en ik heb dit kaartje voor hem gemaakt. Een gezellig muisje die hem een aardbei komt brengen. Nu maar hopen dat Djelano van muisjes houdt.


=======

Vandaag is het ook alweer de 15e van de maand dus tijd voor een foto van de dreamdancer. Helaas heb ik de afgelopen maand (alweer) niet veel eraan kunnen doen, dit omdat ik een aantal werken af moest maken voor o.a. verjaardagen en geheime projekten. Maar gisteravond toch een paar steekjes kunnen maken ...


Geen opmerkingen: