Privacy verklaring

donderdag 8 december 2022

Advent day 8

Hebben jullie allemaal gekochte dingen in jullie kerstboom hangen of hangen er ook zelfgemaakte ornamenten in? Onderaan dit bericht zie je ons boompje met daarin hangend kleine borduurwerkjes.
Kerstlied van vandaag: Let it snow - Robbie Williams

Do you all hang bought things in your Christmas tree or do you also hang homemade ornaments in it? At the bottom of this post you can see our tree with small cross stitch pieces hanging in it.
Today's Christmas song: Let it snow - Robbie Williams

The Woolly Chicken met als thema Tuinjaar (streng is 20 gram). Kleur vandaag Camellia.

The Woolly Chicken calendar with the theme Garden Year (skein is 20 grams). Color today Camellia.


BadCattoo Yarn & Wat Wollie (streng is 20 gram). Vandaag geverfd door BadCattoo Yarn.

BadCattoo Yarn & Wat Wollie (skein is 20 grams). Today dyed by BadCattoo Yarn.

Dutch Advent Swap 2022 van Ellen Dorrestijn. Streng is 10 gram. Dit is een bekende, want die zat ook in dag 1.

Dutch Advent Swap 2022 from Ellen Dorrestijn. Skein is 10 grams. This is a known one, because it was also in day 1.

Stoffige wollige adventskalender van mijn internet vriendin. Vandaag een zak Manna plofrijst. Nu weet ik waarom ze vroeg wat voor snoep ik lekker vond. En ja, dit vind ik dus heerlijk !

Fabric woolly advent calendar from my internet friend. Today a bag of Manna puffed rice. Now I know why she asked what kind of candy I liked. And yes, I love this!

Quilt stof van Ingrid aka Supergoof (1/2 FQ).

Quilt fabric fom Ingrid aka Supergoof (1/2 FQ).

Quilt stof van Patch and Stitch. (1/4 FQ).

Quilt fabric vanPatch and Stitch (1/4 FQ).

Op deze foto zien jullie op de bovenste rij van links naar rechts:
- Peter Rabbit houten figuurtje samen met het theelichtje van Yankee Candle (Snowflake Kisses).
- Bio en Thee kalender van DM.
Op de onderste foto van links naar rechts:
- Thee van Frog.coffee, Cupper (Little Dreamer) en Yogi Tea.
- Dein Bestes kalender voor Mees.

In this photo you can see on the top row from left to right:
- Peter Rabbit wooden figure together with the tea light from Yankee Candle (Snowflake Kisses).
- Bio and Tea calendar from DM.
In the bottom picture from left to right:
- Tea from Frog.coffee, Cupper (Little Dreamer) and Yogi Tea.
- Dein Bestes calendar for Mees.

Vandaag een foto van onze kerstboom, eigenlijk kerstboompje. Hij staat op een antiek nachtkastje in de huiskamer, zodat Mees er zeker niet aan kan. Erin hangen de borduurtjes van The Little Stitcher die ik jaren geleden heb gemaakt. Het patroon heet de Fairytale Advent Calendar en is nog altijd te koop in haar etsyshop.

Today a picture of our Christmas tree, actually our little Christmas tree. It's on an antique bedside table in our living room, so Mees certainly can't touch it. In it hang the cross stitch pieces from The Little Stitcher that I made years ago. The pattern is called the Fairytale Advent Calendar and is still for sale in her etsy shop.


4 opmerkingen:

Maggie zei

Your tree is so sweet, I think you already know that I have a mixture of stitched and shop bought ornaments on my tree. I love to see hand made ornaments.

Truus zei

Een mooie kerstboom met de geborduurde ornamentjes er in.
Nog geen kerstboom hier want de kerstlichtjes enzovoort zit ergens in een verhuisdoos...en dat na 1 jaar!
Mooie wolletjes en lapjes heb je gekregen en ja lekker die popcorn!
Gezellige avond en groetjes, Truus uit Drenthe

Coby Breitner zei

Hihi dit is leuk Carin, je vraagt wat hangt er in je boom? Nou het liefst heb ik dus van die kleine geborduurde dingetjes.......en jahoor jij hebt ze. Ik heb er twee. Maar thuis is mijn huis heel sober/donker dus het is altijd in die stijl met zinken klokken etc.....
Dit jaar gaan wij ook voor een heel klein boompje ivm Lotje dus ik dacht wat hang ik daarin.....ja die geborduurde dingen maar die heb ik dus niet. Nou gaan wij dit weekend weg (zo meteen over een uurtje dus) en dacht ik wil een klein werkje meenemen. Dus vlug een blikje gemaakt met flanelletjes, een malletje, schaar draad etc.... want ik ga kleine gingerbread-mannetjes maken. Hoef ik ze thuis alleen nog te vullen. Ws maandag komt het boompje te staan.
Je mail ga ik nog beantwoorden hoor.
Fijn weekend, Coby

Code Lief zei

Wat is jouw adventserie weer leuk! En ik ga even naar de patroontjes kijken die je hebt geborduurd, die zien er mooi uit.
mijn boom hangt vol met bonte bellen en zelfgemaakte tekeningen/knutsels van de kinderen. Ik heb wel eens iets geborduurd, maar dat hangt bij mijn moeder in de boom, zij heeft alles trouw bewaard, de lieverd.

Fijne dagen toegewenst!