Privacy verklaring

woensdag 7 december 2022

Advent day 7

Je merkt dat het buiten kouder wordt, maar toch vind ik het persoonlijk veel te warm voor december. Dan merk je toch dat het weer aan het veranderen is, vroeger was het in de winter heel koud met meestal een dik pak sneeuw. Nu mag je blij zijn als je 1 of 2 keer een beetje sneeuw hebt. Wat moet dat over 30 jaar wel niet zijn.
Kerstlied van vandaag: Merry Christmas everyone - Shakin' Stevens

You notice that it is getting colder outside, but I personally think it is much too warm for December. Then you notice that the weather is changing, it used to be very cold in the winter with usually a thick layer of snow. Now you can be happy if you have a little snow 1 or 2 times. What will it be like in 30 years?
Today's Christmas song: Merry Christmas everyone - Shakin' Stevens

The Woolly Chicken met als thema Tuinjaar (streng is 20 gram). Kleur vandaag Muscari (Blauw druifje)

The Woolly Chicken calendar with the theme Garden Year (skein is 20 grams). Color today Muscari.


BadCattoo Yarn & Wat Wollie (streng is 20 gram). Vandaag geverfd door Wat Wollie.

BadCattoo Yarn & Wat Wollie (skein is 20 grams). Today dyed by Wat Wollie.

Dutch Advent Swap 2022 van Ellen Dorrestijn. Streng is 10 gram.

Dutch Advent Swap 2022 from Ellen Dorrestijn. Skein is 10 grams.

Stoffige wollige adventskalender van mijn internet vriendin. Vandaag een mooi sokkenwolletje. Ik vind dit erg leuk met al die verschillende kleurtjes, heel benieuwd hoe zich dat breid.

Fabric woolly advent calendar from my internet friend. A nice sock wool today. I really like this with all those different colors, very curious how that will knit up.

Quilt stof van Ingrid aka Supergoof (1/2 FQ).

Quilt fabric fom Ingrid aka Supergoof (1/2 FQ).

Quilt stof van Patch and Stitch. (1/4 FQ).

Quilt fabric vanPatch and Stitch (1/4 FQ).

Op deze foto zien jullie op de bovenste rij van links naar rechts:
- Peter Rabbit houten figuurtje samen met het theelichtje van Yankee Candle (Christmas Cookie).
- Bio en Thee kalender van DM.
Op de onderste foto van links naar rechts:
- Thee van Frog.coffee, Cupper (Love me truly) en Yogi Tea.
- Dein Bestes kalender voor Mees.

In this photo you can see on the top row from left to right:
- Peter Rabbit wooden figure together with the tea light from Yankee Candle (Christmas Cookie).
- Bio and Tea calendar from DM.
In the bottom picture from left to right:
- Tea from Frog.coffee, Cupper (Love me truly) and Yogi Tea.
- Dein Bestes calendar for Mees.

Deel 3 van de Yuletide sokken. Dit patroontje heet Tinsel Lace (kerstslinger), omdat ze dit net op kerstslingers vindt lijken als die omlaag hangen.

Part 3 of the Yuletide socks. This pattern is called Tinsel Lace, because she thinks this looks like Tinsel Lace when they hang down.


Anja (helaas kan ik je geen antwoord per email sturen omdat ik je niet kan benaderen) je vraagt in een reactie van gisteren wat ik met al die garen ga doen. Ik heb nog geen idee, ik leg ze apart tot ik een mooi patroon tegen kom. Met de wolletjes van de Dutch Advent Swap ga ik in elk geval scrap sokken breien.

Anja you ask in the message from yesterday what I'm going to do with all that yarn. I have no idea yet, I'll put them aside until I come across a nice pattern. In any case, I will be knitting scrap socks with the wool from the Dutch Advent Swap.

 

4 opmerkingen:

Marilyn zei

Love all those blue yarns!
I'm sure you will make some gorgeous projects with all of the yarns.
Marilyn

Maggie zei

It got colder here this week, we had our first frost this morning and it was lovely! I remember Winter being much colder than it is now, we used to build snowmen and make slides in the ice, it's nowhere near cold enough to do that now.
I like the idea of scrappy socks.

Marguerite zei

Wat mooi weer

Coby Breitner zei

Goeiemorgen Carin, vandaag weer een reactie want je weet ik geniet zo met je mee. Maar mijn week liep iets anders dan gepland. Plots lag mijn man maandagochtend vroeg in (mijn eigen) het ziekenhuis. Anafylatische shock, geen adem, lage tensie etc...
Hij was onderweg naar de tandarts en is afgeslagen naar mij, ik was al aan het werk. Kon hem op straat net opvangen en naar de SEH slepen met een collega. Daar gingen alle alarmbellen af. Drie dagen heeft hij er gelegen want die rotzooi ging niet uit zijn lichaam. Gister begin avond weer thuis.
Dus je begrijpt ik was even niet aan het bloglezen.
Ben het helemaal met je eens niet zo koud als vroeger en ik hoop er elk jaar weer op sneeuw sneeuw sneeuw, van mij mag het!
Vandaag gaan we een dagje bijkomen. Ik wilde afzeggen maar mijn man zegt dat het wel gaat. We vertrekken morgen naar Roermond dagje winkelen en dan door naar Aken. Twee dagen hotel en we zien wel verder. Gezellig met nog een stel vrienden.
Fijne dag Carin
Groetjes Coby