Privacy verklaring

maandag 19 december 2022

Advent day 19

Vaak wordt er gevraagd: Heb je een lievelingskleur? Ik vraag dan meestal om wat het gaat, want ik heb voor kleding een andere lievelingskleur dan bv voor het interieur in ons huis. Meer hierover aan het einde van dit bericht.
Kerstlied van vandaag: Merry Christmas - Ed Sheeran & Elton John

Often there is asked: Do you have a favorite color? I usually ask what it is about, because I have a different favorite color for clothing than for example for the interior in our house. More about this at the end of this post.
Today's Christmas song: Merry Christmas - Ed Sheeran & Elton John

The Woolly Chicken met als thema Tuinjaar (streng is 20 gram). Kleur vandaag goudkleurige herfstbladeren.

The Woolly Chicken calendar with the theme Garden Year (skein is 20 grams). Color today Golden Leaves.


BadCattoo Yarn & Wat Wollie (streng is 20 gram). Vandaag geverfd door Wat Wollie.

BadCattoo Yarn & Wat Wollie (skein is 20 grams). Today dyed by Wat Wollie.

Dutch Advent Swap 2022 van Ellen Dorrestijn. Streng is 10 gram.

Dutch Advent Swap 2022 from Ellen Dorrestijn. Skein is 10 grams.

Stoffige wollige adventskalender van mijn internet vriendin. Vandaag een garen bolletjeshouder. Je hangt het aan de tafel en kunt zo vanaf bolletje breien zodat het niet heel de kamer doorvliegt. Ik had het nog nooit gezien, maar wat lijkt mij dit handig.

Fabric woolly advent calendar from my internet friend. Today Today a yarn ball holder. You hang it on the table and can knit from a ball so that it does not fly all over the room. I've never seen it before, but I think it's useful.


Quilt stof van Ingrid aka Supergoof (1/2 FQ).

Quilt fabric fom Ingrid aka Supergoof (1/2 FQ).

Quilt stof van Patch and Stitch. (1/4 FQ).

Quilt fabric vanPatch and Stitch (1/4 FQ).

Op deze foto zien jullie op de bovenste rij van links naar rechts:
- Peter Rabbit houten figuurtje samen met het theelichtje van Yankee Candle (Amber & Sandelwood).
- Bio en Thee kalender van DM.
Op de onderste foto van links naar rechts:
- Thee van Frog.coffee, Cupper (Love me truly) en Yogi Tea.
- Dein Bestes kalender voor Mees.

In this photo you can see on the top row from left to right:
- Peter Rabbit wooden figure together with the tea light from Yankee Candle (Amber & Sandelwood).
- Bio and Tea calendar from DM.
In the bottom picture from left to right:
- Tea from Frog.coffee, Cupper (Love me truly) and Yogi Tea.
- Dein Bestes calendar for Mees

Deel 9 van de Yuletide sokken. Dit patroontje heet Snowed in for Christmas, want het lijkt net alsof er een sneeuwstorm gaande is.

Part 9 of the Yuletide socks. This pattern is called Snowed in for Christmas, because it looks like there's a blizzard going on.


Wat betreft lievelingskleuren, bij kleding ga ik als eerste voor blauw, daarna is groen aan de beurt en anders rood.
Als ik naar mijn interieur kijk dan zie ik niet echt 1 kleur, maar meerdere kleuren die terug komen. Het zijn vaak de wat antieke kleuren zoals donkerrood, grijsblauw, bruin, creme, ook de kleuren die ik weer vaak in mijn quilts gebruikt.
Moet ik een keuze maken wat breigaren betreft dan is mijn eerste keus vaak roze.
Zo zie je maar dat je meer lievelingskleuren kunt hebben.

As for favorite colors, when it comes to clothing I go for blue first, then green is next and red otherwise.
When I look at my interior I don't really see 1 color, but several colors that come back. It is often the somewhat antique colors such as dark red, gray blue, brown, cream, also the colors that I often use in my quilts.
If I have to make a choice when it comes to knitting yarn, my first choice is often pink.
So you see that you can have more favorite colors.

 

3 opmerkingen:

anja zei

Wat grappig, die bolletjeshouder. Ik vraag me wel af hoe dat werkt, het lijkt in het midden van de bol te zitten? Wikkelt die bol dan niet vanzelf af? Nou, we zullen het wel lezen als je het gaat gebruiken.
Lievelingskleuren kunnen ook wijzigen. Ik was altijd weg van paars, gebruikte dat ook graag in kleding, maar kies nu veel meer voor herfstkleuren. Ik ben een herfsttype dus dat klopt ook beter. Toen we ons huis kochten zat er in mijn slaapkamer paars behang, met bijpassende paarse gordijnen. En ik vind dat niet mooi, dus binnenkort worden die vervangen. Zo zie je maar dat je smaak kan veranderen, dus ook je voorkeur voor kleuren.

Truus zei

Verbaas me elke keer weer over de kleuren in de adventskalenders-- ondanks dat mijn lievelingskleuren voor kleding hetzelfde zijn als bij jou,vind ik het garen op een enkele na,heel mooi.
En Mees wordt ook flink verwend met zijn kalender.
Gezellige binnendag vandaag
groetjes, Truus uit Drenthe

Coby Breitner zei

Bolletjes houder, ik ken het gewoon als tassenhouder. Voor mensen die uitgaan en aan de bar zitten dan hang je daar je tas aan op. Niet dat ik het heb want ik ben geen bar-mens. Maar gut ja je kunt het natuurlijk voor van alles gebruiken, handig. Zag weer lekkere theetjes mmmm
Fijne dinsdag, groetjes Coby