Privacy verklaring

woensdag 21 december 2022

Advent day 21

Je hebt wel erg veel thee kalenders dit jaar, wordt me regelmatig gevraagd en of ik die ook allemaal zelf op drink. Aan het einde van dit bericht mijn antwoord.
Kerstlied van vandaag: Driving home for Christmas - Chris Reyour

Regularly I get asked: you do have a lot of tea calendars this year, do you drink them all myself? My answer is at the end of this post.
Today's Christmas song: Driving home for Christmas - Chris Rea

The Woolly Chicken met als thema Tuinjaar (streng is 20 gram). Kleur vandaag de Hedera (klimop).

The Woolly Chicken calendar with the theme Garden Year (skein is 20 grams). Color today Ivy.


BadCattoo Yarn & Wat Wollie (streng is 20 gram). Vandaag geverfd door Wat Wollie.

BadCattoo Yarn & Wat Wollie (skein is 20 grams). Today dyed by Wat Wollie.

Dutch Advent Swap 2022 van Ellen Dorrestijn. Streng is 10 gram.

Dutch Advent Swap 2022 from Ellen Dorrestijn. Skein is 10 grams.

Stoffige wollige adventskalender van mijn internet vriendin. Vandaag weer een mooi quiltlapje met een heerlijke thee.

Fabric woolly advent calendar from my internet friend. Today another beautiful quilt fabric with a delicious tea.

Quilt stof van Ingrid aka Supergoof (1/2 FQ).

Quilt fabric fom Ingrid aka Supergoof (1/2 FQ).

Quilt stof van Patch and Stitch. (1/4 FQ).

Quilt fabric vanPatch and Stitch (1/4 FQ).

Op deze foto zien jullie op de bovenste rij van links naar rechts:
- Peter Rabbit houten figuurtje samen met het theelichtje van Yankee Candle (Christmas Cookie).
- Bio en Thee kalender van DM.
Op de onderste foto van links naar rechts:
- Thee van Frog.coffee, Cupper (Green tea Lemon) en Yogi Tea.
- Dein Bestes kalender voor Mees.

In this photo you can see on the top row from left to right:
- Peter Rabbit wooden figure together with the tea light from Yankee Candle (Christmas Cookie).
- Bio and Tea calendar from DM.
In the bottom picture from left to right:
- Tea from Frog.coffee, Cupper (Green tea Lemon) and Yogi Tea.
- Dein Bestes calendar for Mees.

Vandaag in het (Duitse) adventskalender boek van Martina Behm weer een patroontje.

Today in the (German) advent calendar book by Martina Behm another pattern.

Deel 9 van de Yuletide sokken. Dit patroontje heet Advent Candle.

Part 9 of the Yuletide socks. This pattern is called Advent Candle.


Dan nu waarom ik zoveel thee heb dit jaar. Vorig jaar pakte ik mis op de 3 doosjes die ik bij de DM in Duitsland kocht, de kalender van DM zelf, die van de Cupper (Clipper) en Yogi Tea. Nu was ik er op tijd bij en nam ze ook alle drie mee (van de Yogi thee nam ik er zelfs 2). Deze kalenders bevatten alleen maar kruiden theeën en daar hou ik ontzettend van. Voorgaande jaren had ik vaak de losse theesoorten kalenders en daar zaten er echt veel bij waar ik niet van hield.

Now why I have so much tea this year. Last year I missed out on the 3 boxes I bought at the DM in Germany, the calendar from DM itself, the one from the Cupper (Clipper) and Yogi Tea. Now I was there on time and so took all three with me (I even took 2 of the Yogi tea). These calendars only contain herbal teas and I love that very much. In previous years I often had the loose tea calendars and there were really a lot of them that I didn't like.

Omdat ik elk jaar ook een tweepersoonse theekalender heb, die Michiel en ik samen 's avonds drinken, ging ik dit jaar voor de Frog.Coffee kalender. Wij (Michiel en ik) houden ook erg van de Duitse merken thee, zoals Teekanne en Meßmer en in deze kalender zitten rond de 8 verschillende Duitse merken thee in. Elk merk heeft er dan 3 soorten van hun thee in gedaan. Tot nu toe bevalt deze ons uitstekend en elke thee is nog heerlijk geweest. Deze ga ik zeker volgend jaar weer kopen, net als de 3 van DM en ja .... alle thee drink ik zelf dagelijks op (behalve de tweepersoons, die deel ik met Michiel).

I also have a two-person tea calendar every year, which Michiel and I drink together in the evening, I went for the Frog.Coffee calendar this year. We (Michiel and I) also really like the German brands of tea, such as Teekanne and Meßmer and this calendar contains around 8 different German brands of tea. Each brand has then put 3 types of their tea in it. So far we like it very much and every tea has been delicious. I will definitely buy this again next year, just like the 3 from DM and yes .... I drink all the tea myself daily (except for the two-person one, which I share with Michiel).


 

3 opmerkingen:

Truus zei

Mooi zoals de kleuren van de wolletjes van de tuinkalender kleuren bij het soort,zoals nu de klimop en het garen.
Gezellig samen theedrinken van de adventskalender.
Gezellige avond en groetjes, Truus uit Drenthe

Coby Breitner zei

Nouuuuuu teveel thee echt niet. Je kan toch nooit genoeg thee hebben.....tenminste ik drink er heel wat op een dag. Dan het verrassings element erbij helemaal leuk toch. Ohhhh Chris Rea, als ik 's morgens vroeg of 's avonds van en naar het werk rij, muziekje op en Driving home for christmas hoor, nou das voor mij ook ultiem Kerstgevoel hoor. Overal lichtjes op straat. Afgelopen drie dagen 10 uur per dag gewerkt in het ziekenhuis, maar als je dan naar huis rijd met een gevoel dat hebben we weer geflikt vandaag met zoveel zieken collega's, kan je alleen maar blij zijn weer naar home te mogen rijden.
Fijne dag, groetjes Coby

Marilyn zei

More pretty yarns.
Love that Ivy!
Marilyn