Privacy verklaring

vrijdag 27 maart 2009

Tik, tik, tik .....

Dit geluid is sinds 1 week weer regelmatig in huis te horen. Nee we hebben geen lekkage hoor, maar het is het tikken van mijn breinaalden. Afgelopen vrijdag ben ik garen gaan halen om een trui te breien voor mezelf. Ik moet hoognodig truien bij hebben en aangezien ik het liefst zelfgebreide truien draag, moesten de breinaalden weer tevoorschijn komen.
Ik kies altijd voor 100% katoenen garen en dan het liefst het soort wat niet "hard" wordt met wassen, want er zijn soorten genoeg die ontzettend hard aanvoelen als ze gewassen zijn.
De Bingo van Online (linie 163) niet, deze blijft fijn zacht na het wassen en draagt heerlijk.


Ik brei dit garen altijd met 2 draden tegelijk op naalden 5 ½, gaat ook nog eens lekker snel. Omdat ik met 2 draden tegelijkertijd brei neem ik dan ook 2 verschillende kleuren zodat er een gemeleerd effekt ontstaat.
Ditmaal koos ik voor 2 kleuren zalm, bordeauxrood en leverkleur. Een patroon heb ik niet want ik  verzin altijd mijn eigen patronen en motieven. Ik hou vooral van strepen en ook ditmaal heb ik hiervoor gekozen.
Het achterpand is inmiddels af en het voorkant staat weer op de pennen. Daar ga ik vanavond als X-factor op tv komt verder aan breien. Leuk programma trouwens !


Gistermiddag zijn we naar het ziekenhuis in Geldrop geweest waar Michiel terug moest komen bij de orthopeed voor zijn knieën. In december heeft hij 3x elke week 1 spuit gekregen in zijn linkerknie. Dit was een soort smering die zich dan tussen het kraakbeen zou zetten en de pijn zou doen minderen.
Dit spul zou een driekwartjaar tot 1 jaar moeten werken. Helaas begon bij Michiel de pijn al na ruim 1 week na die 3e spuit terug te komen en is nadien zelfs verergert. Hij heeft er nu zelfs meer ijn aan dan voorheen.
Gisteren dus terug, eigenlijk om de rechterknie te laten behandelen met 3 spuiten maar na een gesprek met de orthopeed is besloten om dat niet te doen. Het blijkt dat dit spul bij Michiel niet helpt. Het kraakbeen is zodanig versleten dat hier ook verder niets aan te doen is... geen operatie of wat dan ook.

Conclusie: leren leven met die pijn en de slijtage.

Hardlopen kan en mag hij ook niet meer (maar dat had hij zelf al gedacht), en dat vind hij ontzettend jammer. Op het werk in de dagdienst (om de week) wordt hij altijd volop met de vrachtwagen/trailer  weggestuurd en ook dit wordt afgeraden door de orthopeed. Deze bewegingen met rijden in de vrachtwagen verergeren de pijn, maar ook daar was Michiel al zelf achter gekomen. Ook het steeds in en uitstappen bevordert het allemaal niet.
Vandaag dus een gesprek op het werk met de manager en daarna bedrijfarts om als hij in de dagdienst zit, hij gewoon kan werken in de loods en niet meer vrachtwagen te rijden. Dit vind Michiel zelf geen punt want hij werkt ook veel liever in de loods. Nu het nog rondkrijgen op het werk. In de avonddienst werkte hij al constant in de loods.

Wel moet hij vanaf komende week weer naar de fysio om zijn beenspieren te gaan trainen, basisoefeningen gaan leren zodat de knieën zo min mogelijk belast worden, want de slijtage zal alleen maar verergeren. Gelukkig kan hij wel nog zijn vrijwilligerswerk in de natuur doen dus vervelen zal hij zich niet. Fietsen mag ook en dit gaat gelukkig ook goed. Alleen constant auto/vrachtwagen rijden en hardlopen mag niet meer.


Op de terugweg even langs Boekhandel v/d Moosdijk. Ik was er nog nooit geweest maar ik kende deze boekhandel van de quiltbeurzen waar ze altijd staan. Ze hebben een ruim assortiment. Ik wilde graag het boek van Linda Franz: Quilted diamonds 1 maar dit was niet op voorraad. Ze hebben het voor me besteld. Het zijn allemaal blokken van Dear Jane en Jane Austen maar dan in een ruitvorm.


Boek 2 van Quilted diamonds lag er wel en dit heb ik ook gekocht, hier staan weer andere blokken in dan in boek 1 dat over enkele weken binnenkomt bij de boekhandel. Bij boek 2 zit ook een dvd met uitleg over het maken van de blokken. Inmiddels heb ik die bekeken en er weer volop dingen van op gestoken.
Deze quilt staat op mijn te maken lijstje, maar eerst Dear Jane en/of Fairy sweet afmaken.


Regent het bij jullie ook zoveel? Eergisteren viel er hier zelfs een hoeveelheid hagel naar beneden. Gisteren hebben we ook volop regen gehad. Bowy vind regen niet leuk en blijft op die momenten het liefst binnen. En tja ... wat moet je dan met zoveel tijd ..... SLAPEN !


Geen opmerkingen: