Privacy verklaring

zondag 16 augustus 2009

Zomer en toch al een beetje herfst ...

Omdat onze achtertuin al behoorlijk vol staat met planten en kruiden, en ik toch graag pompoenen wilde, hebben we de plantjes gepoot in de voortuin.
Enkele weken terug stopte ik de zaden van soep-pompoenen in bakjes en het duurde niet lang voordat ze met het koppie boven kwamen. Ik had de zaadjes vorig jaar bewaard nadat we heerlijke soep hadden gemaakt van soep-pompoenen. Ik wilde zo graag eigen soep-pompoenen en hoopte dat de zaden van vorig jaar het ook zouden doen.

Mijn wens is uitgekomen, komt misschien ook omdat ik zoveel tegen ze gepraat heb.

Kijk ... wat ziet mijn oog 

Jaaa ... de eerste pompoen ziet er goed uit en klaar voor

... geplukt te worden !  Ziet hij er niet mooi uit?
Dat wordt weer heerlijke pompoenensoep

En als je goed kijkt zie je links onder de struiken weer een oranje pompoen.
Die is inmiddels ook al geoogst en ligt in de kelder naast bovenstaande pompoen.

Aan elke plant verschijnen er nog steeds bloemen, de meeste krijgen daar allemaal een pompoen. Dus dat beloofd nog veel pompoenen.

Ze rijpen goed en als ze maar genoeg zon krijgen, kleuren ze prachtig oranje.

Ik ben al volop recepten aan het zoeken over wat ik zoal kan maken met pompoenen, want zoals het er nu naar uit ziet komen er nog heel veel bij liggen in de kelder. En vind ik dat erg ??? HELEMAAL NIET !

Geen opmerkingen: