Privacy verklaring

donderdag 13 augustus 2009

Civil War Diary update 5

Deze maand heb ik maar 1 blokje gemaakt, de reden ? .......

Teveel bezig geweest met de blokjes voor de antieke quilt en ook vele dagen erbij gehad dat ik geen quiltblok kon zien vanwege de pijn in mijn mond na het inbrengen van het gebitje (dit is nog altijd niet over en vrijdag moet ik weer terug naar de tandarts).

Maar beter 1 dan helemaal geen blokje toch?

Als ik een CWD blokje maak dan teken ik eerst het blok op freezerpaper en knip de kleine stukjes uit, nadat ik ze eerst genummerd heb. Daarna strijk ik al deze kleine stukjes papier op het stofje wat ik wil gebruiken.
Dan is het tijd om al die stukjes uit te knippen/snijden en op de juiste plaats te leggen waar ze in het blok moeten komen.
Voor ik echter het freezerpaper eraf haal om te gaan patchen teken ik eerst met een potlood de lijnen op het blokje zodat ik zie waar ik moet naaien.


Als de potloodlijntjes erop staan dan naai ik de stukjes op nummer aan elkaar zodat ik niet meer in de war kom met waar welk stukje hoort. Ik haal dan het freezerpaper eraf voor ik ze aan elkaar patch.


Het blok dat ik deze keer gemaakt heb, heet: Spinning and knotting (nr. 111 - blz. 249) en bestaat uit 39 stukjes.


Geen opmerkingen: