Privacy verklaring

dinsdag 14 april 2009

1e CWD blokje gemaakt

Ik heb toch een blokje gemaakt van The Civil War Diary quilt, ik kon het niet laten.
Ik ben van plan om voor de CWD geen nieuwe stofjes te kopen (tenminste dat is mijn plan, maar zeg nooit nooit), want ik heb nog zoveel op voorraad liggen en veel daarvan hebben een "oude" uitstraling die ik erg goed vind passen in deze quilt.

Elk blok heeft een nummer van mij gekregen en al die nummertjes zitten weer in een doosje (net als voor de DJ en Fairy Sweet quilt). Met gesloten ogen haal ik er dan een nummertje uit en dat blokje ga ik dan maken.

Mijn eerste blok is nummer 15 en heet Draft Threat (inlegerings bedreiging). Het bestaat uit 29 stukjes.
Een stukje uit het dagboek van Nancy Ellen Moore wat bij dit blok hoort: Het gerucht gaat dat alle jongemannen ingelegerd zullen worden om voor het gouvernement van de Verenigde Staten te vechten. Zij die trouw zijn aan de principes van het gouvernement van hun voorvaderen vluchten voor deze dreiging. De meeste van hen vluchten naar Ohio.


Geen opmerkingen: