Privacy verklaring

zaterdag 7 februari 2009

Fairy sweet ... het begin

In een vorig blogje heb ik al verteld over deze quilt die ik wil gaan maken.
De quilt zal bestaan uit 48 blokken die ik bij elkaar heb gezocht en die me aanspraken. Mijn bedoeling is om er een 1-persoonse quilt van te maken die ongeveer 2.10 x 1.70 m. zal worden. Er komen 8 rijen met 6 blokken.
De stofjes die ik ga gebruiken heb ik besteld bij Magdaleentje , ze had allemaal mini setjes op haar site staan die ik erg leuk vond en die goed bij elkaar passen.
Het zijn allemaal kleine lapjes met roosjes, streepjes, ruitjes, krullen etc. Lekker zoet van kleur en niet iets wat ik normaal bestel maar ik vond ze erg mooi. Ik laat ditmaal niet de stofjes van te voren zien die ik ervoor ga gebruiken, dan blijft het voor jullie een verrassing wat er steeds komt.
Wel laat ik het achtergrondstofje zien wat ik ga gebruiken. Deze heb ik besteld in Engeland en van de week kwam dit binnen. Te zien zijn allemaal kleine takjes wat heel mooi past bij de overige stofjes.

This quilt will have 48 blocks that I put together myself. I want to make a quilt with these that has a size of 210 cm x 170 cm. There will be 8 rows with 6 blocks.
The fabrics I'm going to use I ordered with a Dutch lady that had all kinds of mini sets with very sweet soft colors. I will not show the fabrics in advance, so it will stay a surprise. But I will show the fabric I will use for the background. I had ordered it in England and it came a couple of days ago.


Het enige dat jullie nu weten is dat hij lekker zoet van kleur wordt en de naam van deze quilt zal daarom zijn: Fairy sweet (leuke woordspeling van Michiel).
Verder krijgt elk blok een eigen naam met daarbij een piepklein gedichtje wat met elfjes te maken heeft. Dit vond ik wel leuk en toepasselijk bij deze quilt.
Fairy sweet wordt dus een quilt met allemaal kleine gedichtjes (in het Nederlands) door Michiel en mij gemaakt. Ik hoop dat jullie er ook van zullen genieten, net als ik doe als ik bezig ben met een blok voor deze quilt.

The only thing that you now know is that it will be nice and sweet in color and the name of this quilt will therefore be: Fairy sweet (nice wordplay by Michiel).
Each block gets his own name and his own little poem with a fairy theme, written by Michiel en me. So there will be 48 fairy poems. We wrote these poems in Dutch in rhyme which gets lost in translation but I hope you still enjoy them.


Geen opmerkingen: