Privacy verklaring

zaterdag 14 februari 2009

Fairy sweet blok 5

Vandaag even het laatste blokje van de Fairy sweet, want ik moet nu echt verder met mijn Dear Jane.
Blok 5 bestaat uit 28 stukjes en heet Klavertje vier.

Today for now the last block of the Fairy sweet quilt, because I really have to continue with my Dear Jane. Block 5 consists of 28 pieces and is called Four-leaf clover.


Klavertje Vier

Hoor je in het bos de sneeuwklokjes luiden,
dan zijn de elfjes op zoek naar toverkruiden.
Vindt je er een klavertje vier,
dan weet je, de elfjes waren hier.
©Cazwa 2009

~~~~

Four-leaf Clover

Do you hear the snowdrops in the forest,
then the fairies are looking for magic herbs.
When you find a four leaf clover,
you know the fairies where here.
 ©Cazwa 2009


For my English readers:
Each block of the Fairy Sweet quilt gets his own name and its own little poem with a fairy theme, written by Michiel en me. We wrote these poems in Dutch in rhyme, which gets lost in translation but I hope you still enjoy them.

=======

Tussendoor ben ik volop bezig om mijn website weer op te bouwen. Hij was praktisch klaar, ik moest alleen nog de foto's van onze werkjes erbij plaatsen die op cd's gebrand stonden en dan zou hij klaar zijn om naar de server upload te worden. Zo lag hij dus een tijdje stil want de foto's uitzoeken en erop zetten was een hels karwei dus dat stelde ik steeds uit. Had ik dat maar niet gedaan , want hoewel mijn site op de aparte interne HD stond is hij toch weg. En dan bedoel ik ECHT weg.
Een tijdje terug heb ik de pc meegenomen naar mijn dochter in Delft (die komende week naar Dordrecht verhuist) om daar windows XP er opnieuw op te laten zetten. Dus schijf C moest geformateerd worden omdat daar die windows op kwam te staan. Alles wat bewaard moest blijven stond op schijf D, een aparte interne schijf dus dat was veilig (dachten we) omdat we die niet formateerde.
Alles ging uitstekend en windows XP stond er weer opnieuw op en alles leek in orde te zijn totdat ik dagen erna wat moest hebben dat op de D schijf stond en ik het niet zag staan.
Wat is er gebeurd? Het blijk dat als je C formateerd en je hebt nog een andere interne schijf erbij staan, dan moet je die loskoppelen. Dat hadden wij niet gedaan want dat wisten we niet. Want het kan gebeuren dat onder het formateren van C er toch informatie van D kan verdwijnen. Tja .... dat verwacht je toch niet of wel dan? Toch kan dit gebeuren en dat was ook bij mij gebeurd. 95 % staat ook nog gewoon op de D schijf en daar is niets mis mee, maar 5 % is kompleet verdwenen en jawel hoor .... daaronder mijn map met de hele opbouw van onze website. Wat heb ik er spijt van dat ik niet al alles bij de server geplaatst had, maar goed ... dat bedenk je je pas naderhand.
Weken werk in een keer weg, ik heb het maar even laten bezinken en ben stilaan weer bezig om hem op te bouwen. Plaatjes zoeken die ik wil gebruiken, want die zijn ook nu allemaal weg. Plaatjes die ik 2 jaar bij elkaar gezocht had om te kunnen gebruiken en vind zoiets maar weer eens allemaal terug.
De komende weken zal het quilten dan ook niet zo snel gaan, want ik wil die website nu echt de lucht in krijgen. Ditmaal plaats ik niet alleen alles op de D schijf maar ook alles op mijn externe schijf, zodat ik alles dubbel heb. Aldoende leert men toch ? 

Iedereen een fijne valentijnsdag gewenst !

Geen opmerkingen: