Privacy verklaring

vrijdag 29 oktober 2021

Covid testing and some quilting

Ik ben druk bezig geweest met het snijden van alle stukken voor de blokken van week 4 van de EQP mystery quilt en inmiddels is 1 van de 12 blokken gemaakt.

I've been busy cutting all the pieces of the blocks for week 4  of the EQP mystery quilt and now 1 of the 12 blocks has been made.


Tussendoor ben ik ook de applicatieblokken van week 3 aan het voorbereiden, dit zijn maar 4 blokken.

In between I am also preparing the application blocks of week 3, these are only 4 blocks.


Vandaag of morgen wil ik ook de Beatrix Potter kerstquilt gaan dubbelen want die staat ook  in elkaar en dan kan ik beginnen met het doorquilten ervan. Hopelijk kan ik hem dan begin december ophangen.

Vandaag of morgen wil ik ook de Beatrix Potter kerstquilt gaan dubbelen want die staat ook  in elkaar en dan kan ik beginnen met het doorquilten ervan. Hopelijk kan ik hem dan begin december ophangen.
 

 Maar ik heb ook af en toe een paar naalden gebreid, ik kon het niet laten nadat ik de 4 strengen binnen had gekregen van Het Wolbeest.

But I also knit a few needles now and then, I couldn't resist after I received the 4 skeins from Het Wolbeest.

Toen Het Wolbeest ze liet zien op instagram, zag ik meteen een mooie sjaal voor me die ik al lange tijd wil breien, namelijk de Bambara shawl van Ambah O'Brien. Dus de strengen besteld als een verjaardags (volgende week)  cadeau  en meteen even een begin gemaakt. Natuurlijk wil ik met de quilt mystery bijblijven, maar af en toe een naald breien tussendoor is goed als afwisseling voor de handen.

When Het Wolbeest showed them on Instagram, I immediately saw a beautiful shawl before me that I have wanted to knit for a long time, namely the Bambara shawl by Ambah O'Brien. So I ordered the skeins as a birthday (next week) present and immediately made a start. Of course I want to keep up with the quilt mystery, but knitting a needle every now and then is good as a change for the hands.


Mees is afgelopen dinsdag ook gecastreerd. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die hier geen voorstander van zijn, maar wij hebben hier na overleg met de dierenarts voor gekozen omdat Mees constant alles en iedereen besprong om te "rijden". Hij loopt nu wat mopperend in huis rond, maar dat komt vooral vanwege de plastic kap die hij 10 dagen moet dragen.

Mees was also castrated last Tuesday. I know that there are plenty of people who are not in favor of this, but we have opted for this after consultation with the vet because Mees constantly jumped everything and everyone to "ride". He is now grumbling around the house, but that is mainly because of the plastic hood that he has to wear for 10 days.



Afgelopen zaterdag kwam ook het 4e mystery pakket van The Log Cabin binnen. Deze keer kan er een kerstquilt mee gemaakt worden. De stoffen zijn weer prachtig.

Last Saturday the 4th mystery package of The Log Cabin arrived. This time it can be used to make a Christmas quilt. The fabrics are beautiful again.


Gistermiddag begon ik het ineens warm te krijgen en mijn keel pijn te doen. 's Avonds kreeg ik hoofdpijn en begon ik flink te hoesten. Aangezien ik vandaag op mijn kleindochter zou passen, besloot ik een zelftest te doen, hoewel die niet helemaal betrouwbaar zijn, maar hij gaf na 15 minuten wel aan dat ik positief was. Straks om 10.45 uur kan ik bij de ggd terecht om me ook daar te laten testen zodat ik het zeker weet. Hopelijk heeft de zelftest een verkeerd beeld gegeven. Even afwachten.

Yesterday afternoon I suddenly started to get warm and my throat hurts. In the evening I got a headache and started coughing a lot. Since I would be babysitting my granddaughter today, I decided to do a self-test, although they aren't completely reliable, but after 15 minutes it said I was positive. Today at 10.45 AM I can go to the GGD to be tested there too, so that I know for sure. Hopefully the self-test gave the wrong impression. I have to wait and see.


4 opmerkingen:

Marilyn zei

A very pretty block & beautiful yarn for a shawl.
Poor Mees, but it will be better for him.
I prey you don't test positive for Covid.
Marilyn

Trijntje zei

Hoop zo voor jou dat het een griep is en geen covid!
Nog even in spanning zitten voor je het weet....sterkte!
Toch een goed weekend!
groetjes, Truus uit Drenthe

Coby Breitner zei

Ohhh Carin ik hoop niet voor jou dat je positief bent en echt ziek wordt. Kan natuurllijk reuze meevallen en dat hoop ik voor je. Zelf heb ik allemaal deja vu's omdat voor mij alles mbt de covid een jaar geleden is en ik nog steeds met de naweeen zit. Gut was ik ziek zeg en ik slaap altijd met het raam open. Vanochtend hoorde ik de regen kletteren en jahoor weer deja vu, want in die vijf weken dat ik alleen maar in bed lag regende het continue (voor mijn gevoel dan he). Ik duim voor je!
Maar goed over op wat leukers, ben heel benieuwd naar je Beatrix Potter?
En je gaat het niet geloven maar vandaag ben ik van plan wol en breipennen te kopen. Kan helemaal niet breien maar vorige week op quiltweekend was er iemand die zat een sjaal voor kleindochter te breien. Nou zo'n leuk ding een Ascot sjaal, ken je dat?
Liet ze foto's zien dat ze die ook voor zichzelf had gemaakt, ach 2 avondjes zei ze. Nou duim jij voor mij dat dat gaat lukken.
Fijn weekend

jmk zei

Oh, I so hope the test was a false positive! Although it's still not nice to come down with *any* sort of illness just before your birthday. :( I hope you'll be feeling better very soon. I looked up the Bambara Shawl - very pretty! It will look lovely in these wools.