Privacy verklaring

maandag 1 november 2021

Covid test results

Vrijdgavond laat kreeg ik bericht van de GGD dat ik positief getest was en gistermiddag belde ze op met allerlei aanwijzingen waaraan je je moet houden. Dit was ook al grotendeels te lezen in de email die ze me vrijdagavond al stuurde.
Zo heb ik meteen ook al mijn verjaardagsbezoek afgezegt dat morgen zou komen, want ik mag het huis niet uit en je mag uiteraard ook geen bezoek ontvangen. Dat wordt dit jaar een hele rustige verjaardag.

Late Friday evening I received a message from the GGD that I had tested positive and yesterday afternoon they called with all kinds of instructions to which you must adhere. This was largely reflected in the email she sent me on Friday evening.
I immediately canceled my birthday visit that would come tomorrow, because I am not allowed to leave the house and you are of course not allowed to receive visitors. That will be a very quiet birthday this year.



De klachten zijn tot nu toe wel te verdagen, keelpijn, hoesten en sinds gisteren iets meer kortademigheid. Ook gaat alles iets trager, net alsof je hoofd vol watten zit. Als longpatient  hoop ik dat het bij deze lichte klachten blijft en ik ben blij dat ik gevaccineerd ben.
Gelukkig kan ik evengoed nog wat handwerken en ik ben dan ook bezig met de applicatieblokken van week 3 voor de EQP mystery.

The complaints are mild so far, sore throat, cough and since yesterday a little more shortness of breath. Everything goes a little slower, as if your head is full of cotton wool. As a lung patient I hope that these minor complaints remain and I am glad that I have been vaccinated. 
Fortunately, I can still do some needlework and I am working on the application blocks of week 3 for the EQP mystery.

Vanwege Halloween gisteren keek ik op Netflix naar de film Monsterhouse, wat een leuke film was dat. Gelukkig staan er nog genoeg andere mooie films die ik nog kan bekijken, zodat ik mijn tijd wel om krijg.

Because of Halloween yesterday, I watched the movie Monsterhouse on Netflix, what a fun movie that was. Fortunately, there are still plenty of movies on Netflix that I haven't seen.

De mensen vragen me ook of ik enig idee heb hoe ik aan het covid virus gekomen ben, maar ik heb geen flauw idee. Niemand in mijn omgeving was ziek of aan het hoesten. Ook hield ik nog steeds overal afstand en ben ik mijn handen blijven wassen. Michiel zijn test was negatief afgelopen vrijdag, ondanks zijn lichte klachten, maar hij gaat vandaag om 10 uur zich nogmaals laten testen omdat in het weekend zijn klachten zijn toegenomen.

People also ask me if I have any idea how I got the covid virus, but I have no clue. No one around me was sick or coughing. I also kept my distance everywhere and continued to wash my hands. Michiel's test was negative last Friday, despite his minor complaints, but he will be tested again at 10 am today because his complaints have increased over the weekend.

9 opmerkingen:

Marguerite zei

Sterkte beiden.
Het vervelende van Corona is dat je maar blijft nadenken over hoe je er aan bent gekomen en wanneer.
Hoop dat de klachten mild blijven en dat je over een poosje gewoon je verjaardag kan vieren.

Floor zei

Jeetje, toch Corona gekregen! Jij bent de 7e al die ik ken die ondanks de vaccinaties corona krijgt.
Denk als je man zich nogmaals laat testen dat ie ook positief is. De test te vroeg doen heeft meestal niet de goede uitslag.
Je kunt het ook makkelijk oplopen in de supermarkt, waar iedereen naar binnen mag, ook veel jongeren van de scholen.
Ik gebruik nog steeds een mondkapje uit veiligheidsoverwegingen.
Wens je beterschap!

Marilyn zei

I'm so sorry you tested positive.
I hope you feel better soon.
Keeping your hands busy will help.
Marilyn

jmk zei

I'm glad the symptoms aren't too severe but I'm still so sorry for you and Michiel. A quiet birthday indeed. 🙁 Spoil yourself as best you can. 🎁🍰

Code Lief zei

Veel beterschap voor jullie beiden. Wat jammer van jouw verjaardagsfeest, maar dat kan gelukkig later ook nog allenmaal. Hou je goed, en brei en quilt lekker verder!

Marion van de Sande zei

Veel beterschap, ik hoop dat de klachten niet erger worden. Ik draag ook weer gewoon een mondkapje in de winkels. Ik hoop dat er morgen flinke maatregelen worden genomen of bekend gemaakt. En dan vooral ook het uitbreiden van corona-pas.

Sterkte!

Flickenstichlerin zei

So sorry to read you are sick, Carin. Best wishes, get well soon.

Coby Breitner zei

Ach jeetje Carin schrok je niet ? Ik hoop echt dat het bij deze klachten blijft voor jou en je man.
Ik werk natuurlijk in het ziekenhuis en we lopen weer zo vol met alle nodige druk die daarbij komt kijken. Bovendien heb ik zelf vanaf 29-9 weer dromen over een jaar geleden dat ik zelf zo ziek werd. Zeker 4 maanden geen fut om te handwerken of wat dan ook alleen een beetje tv kijken deed ik en dan maar weer slapen. Geen idee hoe het komt dat ik er zo over droom, ja angst en toch elke nog die confrontatie op mijn werk.
Nou meis niet zieker worden, ik duim voor jullie knap maar snel op!
groetjes Coby

Maggie zei

Oh so sorry you tested positive but glad your symptoms are mild. It sucks that you will have to cancel your birthday celebrations though. Take care