Privacy verklaring

vrijdag 1 oktober 2021

Diamonds and a quilt mystery

En dan is het weer oktober. Ik heb altijd het idee dat als juli eenmaal voorbij is, de rest van het jaar heel snel gaat. Voor je het weet is het weer kerst.
De eerste 5 diamanten van rij M voor de Lancaster Diamond zijn ook weer gemaakt.

And then it's October again. I always feel like once July is over, the rest of the year goes really fast. Before you know it it will be Christmas again.
The first 5 diamonds of row M for the Lancaster Diamond are also made again.

Diamant M15 was nog wel een dingetje. Deze bestond namelijk uit 5 kleine diamanten en sommige stukjes waren maar 0.5 cm x 0.5 cm groot klein.

Diamant M15 was a bit fiddly to make. This consisted of 5 small diamonds and some pieces were only 0.5 cm x 0.5 cm (1/4"x 1/4") in size.



Mijn laatste boek dat ik uitlas was Het zoutpad van Raynor Winn en wat was dit een prachtig boek om te lezen. Een verhaal vol doorzetting en kracht als je alles verloren hebt. Ik kijk er naar uit om het 2e deel te lezen dat De wilde stilte heet.

My last book I read was Raynor Winn's The Salt Path and what a wonderful book this was to read. A story full of perseverance and strength when you have lost everything. I look forward to reading the 2nd part called The Wild Silence.


Twee weken geleden kreeg ik een email van de coördinator van De Regenboogkussens en vroeg of ze me mochten bellen voor een interview, dit omdat De Regenboogkussens deze maand 15 jaar bestaat. De reden dat ze een interview met me wilde is, omdat ik diegene ben die dit goede doelen project toen gestart ben samen met mijn man Michiel. Mocht je het willen lezen, het interview staat op hun website bij nieuwsbrief als een pdf bestand 2021 Sept (KLIK).

Two weeks ago I received an email from the coordinator of De Regenbookussens (The Rainbowpillows) and asked if they could call me for an interview, because De Regenbookussens celebrates its 15th anniversary this month. The reason she wanted an interview with me is because I am the one who started this charity project together with my husband Michiel. If you want to read it, the interview is on their website at newsletter as a pdf file 2021 Sept (CLICK, only in Dutch).


Ze wilde graag een foto erbij hebben en dochter Lindy die net even op bezoek was, wilde die wel maken. Natuurlijk wilde kleindochter Lana ook op de foto.

They ask if they could have a picture of me and my husband and daughter Lindy, who just was visiting, took a picture. Of course granddaughter Lana also wanted to be in the picture.


Aanstaande zondag op 3 oktober begint ook de gratis Mystery 2021 van Ellie's Quiltplace, in haar facebookgroep EQP Mystery 2021 (klik). Ik heb besloten om mee te doen, omdat ze altijd mooie patronen heeft. De quilt loopt over 12 weken en bestaat uit 64 blokken, hoofdzakelijk gewone blokken met hier en daar een klein beetje applique.

This Sunday, October 3rd, Ellie's Quiltplace's free Mystery 2021 also begins, in her Facebookgroup EQP Mystery 2021 (click). The group and patterns are in Dutch, English, German, French, Italian and Spanish. I decided to join because she always has beautiful patterns. The quilt runs over 12 weeks and consists 64 blocks, mostly normal blocks with a little bit of applique here and there.


Ik ga hem dit keer niet met stofjes uit mijn voorraad maken, maar met het originele quiltpakket dat ik bij Quiltshop Leur besteld heb. Het zijn stofjes van haar nieuwe stoffenlijn New Vintage en ik vond die serie meteen leuk. Geen idee of het pakket morgen (zaterdag) of net na het weekend binnen komt. Is er nog iemand die deze quilt gaat maken met het pakket of met eigen stofjes, want dat mag ook.

This time I'm not going to make it with fabrics from my stash, but with the original quilt kit that I ordered at Quiltshop Leur. They are fabrics from her new fabric line New Vintage and I immediately liked that series. No idea if the package will arrive tomorrow (Saturday) or just after the weekend. Is there anyone who is going to make this quilt also, with the kit or with their own fabrics, because that is also allowed.


Morgen gaan we naar The Log Cabin om stofjes te halen voor bij mijn Beatrix Potter kerstquilt en als we dan toch in Duitsland zijn, dan meteen even de thee weer aanvullen.
 
Tomorrow we're going to The Log Cabin to get some fabric for my Beatrix Potter Christmas quilt and while we're in Germany, I can buy my German tea again which I love.

4 opmerkingen:

Shami Immanuel zei

Enjoyed reading your post. Have a great time quilting along.

Coby Breitner zei

Goedemorgen Carin, eerst natuurlijk de header TOP! Wat ben je goed bezig zeg met quilten prachtige diamanten zie ik voorbij komen. Hi hi thee aanvullen, zo herkenbaar. Momenteel ben ik in mijn huisje in Ruurlo vanwaar we gaan verhuizen naar Aalten. Zei dus gisteren al tegen mijn man, kunnen we mooi morgen ook even naar Bocholt (DE) ja ja voor de thee. Bocholt ligt maar 5 km vanwaar wij komen in Aalten, dus komend voorjaar kan ik zelfs op de fiets.
Veel plezier vandaag, groetjes Coby

Flickenstichlerin zei

Dear Carin,
your finished blocks are beautiful. The mystery sounds very tempting. Maybe I will join. Just requested to be part of the group. Thank you for sharing.

Marion van de Sande zei

Hé Carin, heel mooi, je diamonds en wat geweldig dat het quilten weer zo goed gaat, 5 mm x 5 mm, had je dat een paar jaar geleden gedacht?!!!

Ik ben benieuwd wat je gekocht hebt in Duitsland voor bij de BP-stoffen, foto's graag ;-)

Wat gaat Lana hard, is gewoon echt al een peutertje!

Heel benieuwd wat de mysteryquilt gaat worden, de stoffen zijn leuk!