Privacy verklaring

maandag 4 oktober 2021

World Animal Day and some lovely fabrics

Mees wordt elke dag flink verwent, maar op dierendag mag je best een extra kluif toch? Kijk hem eens genieten (in 25 minuten had hij hem helemaal op).

Mees is spoiled every day, but on animal day you can have an extra bone, right? Watch him enjoy it (in 25 minutes he had it all finished).





Zoals ik al zei in mijn vorige bericht zijn we afgelopen zaterdag naar The Log Cabin in Duitsland geweest en ik ben geslaagd voor stofjes die ik heel goed bij de Beatrix Potter kerst quilt vind passen. Ik wilde bewust niet echte kerststofjes, maar meer wat natuurtinten.

As I said in my previous post, we went to The Log Cabin in Germany last Saturday and I found fabrics that I think go very well with the Beatrix Potter Christmas quilt. I deliberately didn't want real Christmas fabrics, but more natural tones.
 

Terwijl Jacqueline de stoffen aan het snijden was, viel mijn oog op dit patronenboek: Sarah's Story. De patronen waren vorig jaar gratis te verkrijgen op hun facebook groep, maar ik vergat ze steeds op te slaan. Dus nu het boek gekocht.
Michiel vond hem ook prachtig en zei meteen: "Koop ook de hoofdstoffen als ze die nog heeft, want ik vind deze kleuren erg mooi". Gelukkig had ze deze nog in de winkel, dus er werden heel veel meters gekocht voor deze quilt die ik in het nieuwe jaar ga maken.

While Jacqueline was cutting the fabrics, this pattern book caught my eye: Sarah's Story. The patterns were available for free on their facebook group last year, but I kept forgetting to save them. So now I bought the book.
Michiel also thought it was beautiful and immediately said: "Buy the main fabrics if she still has them, because I really like these colors". Luckily she still had these in the store, so lots and lots of yards were bought for this quilt that I will be making in the new year.


Daarna gingen we onze thee aanvullen die we hoofdzakelijk kopen bij de DM en bij Rewe. Van New York Chai (Teekanne) en Italienische Limone (Meßmer) ieder weer 4 pakjes gekocht, die vliegt erdoor. Daarnaast nog 6 soorten gekocht die we willen uitproberen.
 
Then we replenished our tea, which we mainly buy from the DM and Rewe. Bought 4 packs each from New York Chai (Teekanne) and Italienische Limone (Meßmer), which we drink many. In addition, we bought 6 varieties that we want to try out.
 

Bij de DM kocht ik voor Mees ook de mooie "Des Bestes" honden adventkalender, dus dat wordt smullen in december. Zelf kocht ik er ook de Bio advent kalender, daarin zitten verschillende soorten muesli, porridge, broodbeleg, chocolade, noten- en fruitmixen en repen.

At the DM I also bought the beautiful "Des Bestes" dog advent calendar for Mees, so that will be delicious in December for him. I myself also bought the Bio advent calendar,it contains different types of muesli, porridge, spreads, chocolate, nut and fruit mixes and bars.


Over de mystery quilt van Ellie's Quiltplace schrijf ik de volgende keer.

I'll write about the mystery quilt from Ellie's Quiltplace next time.
 
 

3 opmerkingen:

Marilyn zei

Mees is too cute with his bone!
That is going to be a gorgeous quilt. love the colors.
Marilyn

Coby Breitner zei

Oh wat heerlijk Carin dit blog, al een soort voorpret voor mij. Nou ja maakt niet uit want de kerstshows zijn er ook al toch. En wij houden er nu eenmaal van. Vorig jaar zei mijn zoon van 17 nog waarom heb je voor mij geen advent kalender gekocht? Ik dacht ja 17 jaar wat moet die er nu mee, van die chocolaatjes die naar niks smaken. Kocht het wel voor kleinzoon. Maar goed toen hij dat dus zei vroeg ik, echt vindt jij dat nog leuk. Nou ja zei hij het is traditie. Nu net 18 jaar geworden en het is zo'n knuffel nog, dus toch dit jaar maar eens een wat meer volwassen versie voor hem zoeken.
groetjes Coby

Marion van de Sande zei

Hele mooie stofjes heb je gekocht, vooral die gele met die kleine bloemetjes. Maar terwijl ik het schrijf bedenk ik me dat ik hem volgens mij ook heb, vorig jaar ook bij Jacqueline gekocht, ze heeft een mooie winkel en ook een prachtig assortiment. En de lichtblauwe, die is ook erg mooi, weet je nog waar die van is?

Wij lopen ook altijd even de DM of de Rossmann binnen, niet voor thee (zal toch eens kijken of mijn thee daar ook goedkoper is) maar voor allerlei drogisterijproducten. Douchegel, zeep, van alles, noem het maar op, het is er goedkoper dan een Etos bij voorbeeld. O en jaaaaaaa, al die adventkalenders bij de DM!! Zo veel merken die er een hebben, zó verleidelijk.