Privacy verklaring

woensdag 12 december 2018

Advent day 12

Ligt het alleen aan mij of vliegt de tijd zo snel ? We zijn alweer aan gekomen aan dag 12, dus op de helft van de advent kalenders.

Is it just me or is time flying so fast? We have already arrived at day 12, that is half of the advent calendars.
Flock on the plain (klik) met thema Gilmore Girls (strengetje van 20 gram). Ze heeft er ook een sjaal patroon bijgedaan met de naam: I smell snow.
Kleur vandaag is: I'll eat that ! (Rory).

Flock on the plain (click) with theme Gilmore Girls (mini skein of 20 grams). She also included a shawl pattern with the name: I smell snow.
Color today is:
I'll eat that ! (Rory).


Strawberry Fields Yarns (klik), de 24 dagen advent kalender (strengen 20 gram) met een boek thema. Ze verft de kleur naar de omslag van het boek.
Boek vandaag is: The tale of Jemima Puddle-Duck - Beatrix Potter. Wie kent de verhalen van Beatrix Potter niet.

Strawberry Fields Yarns (click), the 24 days advent calendar (mini skeins 20 grams) with a book theme. She dyes the color to the cover of the book.
Book today is: 
The tale of Jemima Puddle-Duck - Beatrix Potter. Who does not know the stories of Beatrix Potter.



Het Wolbeest (klik) heeft als thema Soft and Mellow en ik heb gekozen voor de 20 grams strengetjes.
Kleur vandaag is: Moose Hair.

Het Wolbeest, a Dutch shop (click) has the theme Soft and Mellow and I have chosen the 20 grams skeins.
Color today is: Moose Hair
.


The Yarn Lab UK (klik) heeft strengetjes van 20 gram en het thema is Harry Potter.
Kleur vandaag is: Ron's sweetheart.

The Yarn Lab UK (click) has 20 grams mini skeins and the theme is Harry potter.
Color today is:
 Ron's sweetheart.


 Your Daily Tea Cup (klik) gaat mij met 24 verschillende thee soorten verblijden.
Thee vandaag: White Monkey Pekoe (witte thee).

Your Daily Tea Cup (click), a Dutch tea shop, will delight me with 24 different kinds of tea.
Tea today:
White Monkey Pekoe (white tea).


Strawberry Fields Yarns  (klik) is een 12 days of Christmas advent kalender (strengen 20 gram) met een boek thema en ik zal die op de even dagen openen. Ze verft de kleur naar de omslag van het boek.
Boek vandaag is: The man in the brown suit - Agatha Christie.Ik heb in het verleden heel veel boeken van Agatha Christie gelezen, maar of daar ook dit verhaal bij zat, weet ik niet meer. Tijd om het dan (nog) eens te lezen.

Strawberry Fields Yarns  (click) is a 12 days of Christmas advent calendar (skeins 20 gram) with a book theme and I will open it on the even days. She dyes the color to the cover of the book.
Book today is: The man in the brown suit - Agatha Christie. I have read a lot of books by Agatha Christie in the past, but I do not know if this story was included. Time to (re)read it.



Patch and Stitch (klik) gaat mij 24 dagen verrassen met een mooi quiltstofje van 25 cm. x 27 cm.
Stofje van vandaag: Henry Glass Windsor Park groen roze bloemetje. Er zat ook een spoeltje met bruin applicatie garen bij.

Patch and Stitch (click), a Dutch shop, will surprise me 24 days with a beautiful quilt fabric of 25 cm. x 27 cm.
The fabric today is:
Henry Glass Windsor Park green pink flower. Also included was a bobbin with applique thread.


Nicole's Choice (klik) zal mij ook 24 verschillende thee soorten brengen.
Thee vandaag: Chocoloco tea (cacaonibs, Zuid Afrikaanse rooibos, kaneel, palmsuiker).

Nicole's Choice (click) will also bring me 24 different tea types.
Tea today: Chocolate tea (cocoa nibs, South African rooibos, cinnamon, palm sugar).


Irish Fairytale Yarns (klik) is 100% merino wol en de strengen zijn elk 100 gram.
Kleur vandaag is: Green Dragon 🐉. Dit is mijn 2e streng in deze kleur. Net als vorig jaar kun je sommige kleuren 2 of zelfs 3 keer krijgen, dit wordt gedaan zodat je ook eens wat grotere projecten kunt breien.

Irish Fairytale Yarns (click) is 100% merino wool and the skeins are 100 grams each.
Color today is: Green Dragon
🐉. This is my 2nd skein in this color. Just like last year you can get some colors 2 or even 3 times, this is done so that you can also knit larger projects.


Harry Potter advent kalender cadeau van mijn petekind Amy. Spannend om te zien wat er vandaag uit de Hogwarts tas tevoorschijn komt. 
Inhoud vandaag: Hoera !!! Weer een paar mooie Dobby sokken. Ik ben helemaal blij.

Harry Potter advent calendar gift from my niece Amy. Exciting to see what comes out of the Hogwarts bag today.
Contents today: Hooray !!! Again a pair of nice Dobby socks. I am completely happy..


De Phildar (klik) advent kalender heb ik van mijn dochter gekregen voor mijn verjaardag.
Vakje vandaag: magnetische pompom makers.

The Phildar (click) advent calendar I got from my daughter for my birthday.
Box today: magnetic pompom makers.


De BIO thee advents kalender (gekocht bij het Duitse DM) zal ik opdrinken als ik mijn Milka advent chococlaatje op eet.
Thee vandaag: Chai thee chocolade:  cacaodoppen, zoethout, gember, geroosterde cichorei, kaneel, sinaasappelschil, zwarte peper, kardemomscheuten, kruidnagel.

The BIO tea advent calendar (bought at the German DM store) I shall drink while I eat my Milka chocolate.
Tea today: Chai tea chocolate: cocoa pods, liquorice, ginger, roasted chicory, cinnamon, orange peel, black pepper, cardamom shoots, clove.


Dit is een thee kalender die ik zelf heb samen gesteld voor enkele familie leden. Elke dag probeer ik ze te verassen met een heerlijke thee en een leuke grap (te lezen op de  foto).
Thee vandaag: Baby, it’s cold outside (Zwarte thee met kruidnagel en sinaasappelschilletjes).

This is a tea calendar that I have put together for some family members. Every day I try to surprise them with a delicious tea and a nice joke.
Tea today: Baby, it's cold outside (Black tea with cloves and orange peels).
The joke: What do you call an enigmatic Christmas?
- A Quizmas


Welk snoepje maakte Bowy vandaag blij ?

What treat made Bowy happy today ?


Deel 4 van mijn ADVENTurer wrap (klik) van Ambah O'Brien is ook weer af. Ik gebruik voor deze sjaal de strengetjes van de advent kalender van Het Wolbeest die je hierboven steeds ziet verschijnen.

Part 4 of the ADVENTurer wrap (click) from Ambah O'Brien is finished. For this wrap I use the skeins of the advent calendar of Het Wolbeest that you see above.


5 opmerkingen:

Marguerite zei

Als je het zo schrijft, we zijn op de helft, gaat de tijd wel heel snel. En ik heb nog geen kerstkaart gemaakt/geschreven.
Je breiwerk word super!
En de sokken vind ik ook al zo leuk..

Truus zei

Geweldig al die mooie kleuren wol en jij blij met de sokken.
Ja vind de tijd ook zo snel gaan dus extra genieten van deze maand.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Code Lief zei

Hihi, een Quizmas! Leuk hoor, jouw berichten ;)!

Carin zei

@Code Lief, het was nog een hele klus om al die grapjes te vinden ;-)

Julie zei

A gorgeous wrap you are knitting up.