Privacy verklaring

maandag 8 juni 2015

From trunk show to quilt rack

Gistermiddag ben ik, samen met vriendinnen Elly en Cindy, naar Wendy Vosters (klik) geweest. Even er een middagje tussenuit en niet te hoeven denken aan de ziekenhuis bezoeken die er nog aan zitten te komen. Ingrid-Supergoof (klik) hield er een trunkshow en het was volle bak, alle stoelen waren bezet.

Yesterday afternoon I went, together with my friends Elly and Cindy, to Wendy Vosters (click). An afternoon full of fun and no thinking of the hospital visits that are coming soon. Ingrid-Supergoof (click) had her quilt trunk show there and all the seats where taking.


De weergoden waren ons gunstig gezind. Heerlijk genieten van het zonnetje en luisteren naar de verhalen van Ingrid, grappige maar ook ontroerende verhalen.

The weather was beautiful. Enjoying the sun and listening to Ingrid who told  stories about her quilts, funnies ones but also touching stories.


Vele quilts gingen er door onze handen, maar deze blijft toch de favoriet van mij, de Pocket of Posies. Eens ga ik deze ook maken.

Many quilts we had in our hands, but this one is still my favorite, the Pocket of Posies. I'm sure I'm going to make this one in the future.


Maar er gebeurde nog iets geweldigs, ... zie je die pijl ? Die wijst naar een quilt rek. Het quiltrek stond naast de deur van het quiltatelier van Wendy. Ik was er al verschillende keren langs gelopen en op een gegeven moment kon ik me niet inhouden en zei tegen Wendy: "Waar heb je die weggehaald, die is zo mooi". 

But something else happend, ... do you see the arrow? That is pointing to the quilt rack. This quilt rack was standing aside the door to Wendy's  quiltstudio. I already passed it several times and then I had to ask Wendy : "Where did you buy that one, it is so beautiful".


Waarop Wendy zegt: "Vind je hem echt mooi? Dan is hij voor jou. Ik had me voorgenomen dat ik hem mee zou geven aan de eerste persoon die ernaar zou vragen." Vol verbazing keek ik haar aan en volgens mij trok ik een heel gek gezicht. Wel drie keer vroeg ik of ze het echt meende. 
En dat ze het meende blijkt wel uit onderstaande foto, want inmiddels staat het quiltrek bij ons in de huiskamer en ik geniet met volle teugen ervan !

Wendy said: "Do you realy like it? Then it is yours. I made myself a promise that I would give it to the first person that ask about it".  Full of surprise I looked at her and I think I made a realy funny face. Three times I asked her if she meant it.
And that she meant it, you see in this picture, because the quilt rack is standing in our livingroom and I realy enjoy it !


Er werden ook aankopen gedaan. Van Ingrid kocht ik haar patroon "het ooievaarshuis". Ik wilde graag eens iets maken met yoyo's, want die heb ik nog nooit gemaakt. De ooievaar laat ik wel weg, want ik maak er meer een huis welkoms quilt van. Ook had ik mijn briefje meegenomen met de maten van stofjes die ik nodig had voor de achtergrond van de nieuwe quilt Birdie Birdie van Susan Smith. Na niet al te lang zoeken had ik 3 mooie uitgezocht.

I also did buy something. From Ingrid I bought her pattern "het ooievaarshuis" (the stork house). I always wanted to make something with yoyo's, because I never made them. I don't going to make the stork, because it will be more a house welcoms quilt. I also took my note with me where I wrote down the sizes of fabrics I needed for my new quilt Birdie Birdie from Susan Smith. I did not search long before I had them.


Ik was opslag verliefd op de lichte stof met het tere bloempje (Green Tea & Iced Mocha by The Buggy Barn for Henry Glass) dat ik ga gebruiken voor het middenstuk. De oudblauwe (Elizabeth by Mary Koval for Windham Fabrics) voor erlangs waar de ketting op wordt geappliceerd. De bruine stof (Comfort by Howard Marcus for Moda) zal gebruikt worden voor de vazen.

I immediately fell in love with the light fabric  (Green Tea & Iced Mocha by The Buggy Barn for Henry Glass) that I'm going to use for the middle part. The old blue one (Elizabeth by Mary Koval for Windham Fabrics) is for the border around it where the chain is going to be appliquéd. The brown one (Comfort by Howard Marcus for Moda) I will be using for the vases.

Elly en Cindy jullie ook bedankt voor de super gezellige middag. Wat hebben we toch weer gelachen ! Ingrid voor de mooie verhalen bij haar quilts en Wendy voor de voortreffelijke organisatie en uiteraard voor het prachtige quiltrek.

Elly and Cindy, thank you both for this wonderful afternoon. We had a lot of fun ! Inrgid for the great stories about her quilts and Wendy for the wonderful  organization and the beautiful quilt rack.

38 opmerkingen:

Supergoof zei

Ik stond er bij en hoorde het Wendy zeggen, hoe je keek? Helemaal verbouwereerd, je ist niet of je je oren kon geloven. Wendy zei het ECHT. En je was zo BLIJ!
Je gezicht was goud waard,...
:o)
En Margootje geeft wel 10 pootjes aan Bowy, voor al het lekkers dat ze van hem heeft gekregen. In 3 seconden had ze het eerste staafje op,... daarna heeft ze 5 minuten rond lopen snuffelen, ze kon niet geloven dat ze het al op had,...
Mooi Verslag!!!

Judith zei

Ik ben het met Ingrid eens, een mooi verslag. Wat heerlijk dat jullie het zo fijn hebben gehad.En de pocket? Een super leuke quilt om te maken, ik ben al JAREN bezig om hem door te quilten. Gisteren heb ik er toevallig nog aan gewerkt. En het quiltrek? TE GEK! fijne dag, geniet ervan, heel veel suc6 de komende tijd.

Else zei

Mooi verslag van een schitterende dag, mooi rek lief van Wendy dat jij hem mocht hebben. Geniet nog lekker na vandaag knuffel van mij

Verona zei

Mooi verslag Carin. Wat ben jij verwend met een hele mooie quiltrek.

Groetjes Verona

quilting Jeannet zei

Dat is vast een ontzettend gezellige en inspirerende dag geweest Carin, Heerlijk!

Ans zei

Wat een leuk verhaal, en geweldig dat je er zo'n mooi quiltrek aan hebt over gehouden. Nu lekker nagenieten.

Ina Hummel zei

Ooh wat een geweldige dag heb jij gehad, ben een klein beetje jaloers, maar het was voor mij iets te ver weg helaas. En wat heb je een mooi quiltrekje gekregen, ze was gewoon voor jouw bestemd. Sterkte voor de komende tijd Carin, knuf Ina

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heerlijk Carin dat je zo'n fijne dag gehad hebt!!!!
En dan nog zo'n mooi cadeau mee naar huis.
Super!!!
groetjes

WIETSKE

OmaSannie zei

Wat superleuk voor jou!!!

Heleni zei

Wat een geweldige middag heb je gehad. Super dat het buiten kon.
Oh wat ben je een mazzelaar dat je dat prachtige quiltrek hebt gekregen. Super om daar je quilts op te hangen.
Sterkte voor de komende tijd.

Loretta zei

Beautiful quilts and fabrics!

Bernadette van gils zei

Tjeetje das nog eens een mooi kado op de zondagmiddag. Zo'n rek staat op mijn "wil ik hebben" lijstje.
Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad met Ingrid en de andere dames. Dat is genieten met een grote G.
Ik kom haar af en toe tegen en is altijd gezellig.
Succes met alles wat er nog komt
Groetjes
Bernadette

Ieke78 zei

Wow, wat een mooi kado zo. En dat na zo'n mooie middag. Daarmee doe je wel voldoende vitamine Q op ;-)

sylvia zei

te gek, meis, dat quiltrek!! Opstekertje!! En de POP moet je zeker gaan maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
liefs, Syl

Rita zei

Wat lief om zomaar een quiltrek weg te geven. Mooi verslag en jullie hebben echt geluk gehad met het mooie weer. Heerlijk. En je hebt hele mooie stofjes gekocht. Gr. Rita

Unknown zei

Wat een gezellige middag heb je weer achter de rug! Dat je ervan hebt genoten spat van je verhaaaltje af! Dat zijn van die broodnodige vitamines!

Ann zei

Een dagje Ingrid is steeds fijn! Ik heb haar ook al twee keer "meegemaakt" en er steeds van genoten! :-). Het stond je ook toe om n's een keer je gedachten te verzetten.
Wat een mooi gebaar dat je dat quiltrek gekregen hebt. Daar ga je nog veel plezier mee hebben om al je mooie werken over te drapperen.
Fijne dag nog!
Groetjes,
Ann

cucki zei

Sound so much a lovely afternoon...
Beautiful quilts and you got lovely fabrics.

Susan zei

What a wonderful afternoon, you are so lucky to see Ingrid's trunk show. Looks like the quilt rack found the perfect home.

Hubertine zei

Bofbips!!
Wat was het genieten hè!!!!

Floor zei

Prachtige stofjes heb je uitgezocht. En wat kan ik me voorstellen dat je super blij en verrast was dat je dat mooie quiltrek zo maar kreeg.
Leuk om zo neer te zetten met een affe quilt er op.

Carolien zei

Nou, dat rek stond dus echt op jou te wachten, wat leuk! Fijn dat je die leuke dag had!

Groetjes, Carolien

Wendy Janssen zei

Leuk verhaal, jullie hebben een supermiddag gehad. En op die quiltrek komen de mooiste quilts te hangen. Dat weet ik zeker! Groetjes, WendyJ

marianne zei

Wat een leuk weekend heb je gehad en wat superlief van Wendy.
Zal beslis mooi staan bij jullie thuis.

Ageeth Dorsman zei

Dat was echt boffen, met dat geweldige super-quiltrek! En wat een heerlijke dag zul je daar gehad hebben, met mooie aankopen als de kers op de taart! Nu even fijn nagenieten en elke keer, als je naar het quiltrek kijkt, terugdenken aan een zalig dagje.
Groetjes van Ageeth

blueladie zei

What a wonderful day. Beautiful quilt rack! Beautiful fabric! :D Cathryn

Lida zei

Wat gaaf dat jij dat mooie rek hebt gekregen! Zelf vond ik er jaren geleden een en ben er ook nog steeds dolblij mee! En ja met haar is het altijd gezellig en er zijn weer mooie exemplaren bijgekomen, dus nu lekker nagenieten! Groetjes
Lida

Marguerite zei

Wat heerlijk dat jullie in de tuin hebben kunnen zitten.
Echt zomers. En wauw fijn zo'n mooi quiltrek.

Jo who can't think of a clever nickname zei

It seems like you had a lovely day and how generous to give you the beautiful hand made quilt rack. Such kindness!

Ineke zei

Geweldig dat quiltrek, dat jij hem kreeg is toch superleuk!!!

Marion van de Sande zei

QWat een leuk verslag. Ik heb zo veel verschillende dingen liggen en het zo druk met de zaak en de kinderen nog. Ik had me zó voorgenomen dat hoe mooi ik de quilts vaak ook vind, hoe graag ik over stofjes strijk en hoeveel mooie patronen ik ook zie, ik begin er niet aan. Maar dan lees ik er weer over, weet hoe snel ik in Budel zou zijn en dan voel ik langzaam mijn weerstand breken...:-)

Anoniem zei

What a fantastic story about the quilt rack! There is no-one who deserves it more or who will appreciate it more. It clearly belongs with you! Take care - thinking of you. Xox

jolanda zei

Geweldig! Wat een leuk verhaal over dat quiltrek! En wat leuk bedacht ook om hem te geven aan de eerste die ernaar zou vragen. Gelukkig maar dat jij dat was hé?
Ja die PoP is ook 1 van mijn favoriete quilts. Bij mij ligt hij deels doorgequilt en ik moet er eigenlijk nodig eens mee verder. ;-)

Flickenstichlerin zei

Dear Carin,
how neat you became the quilt rack, it is beautiful. Looking forward to your new project with the new baught fabrics.
Greetings,
Sylvia

Julie zei

How lovely you came home with the beautiful quilt stand, what a special gift.

Anoniem zei

Wat een prachtig cadeau!
Groetjes, Evelien

Annemieke zei

Leuk verslag en wat een mooi rek kreeg je! Ik kan mij voorstellen dat je verbaasd was.
Groetjes
Annemieke

Mary - Lecoeurceltique zei

What a great surprise to be gifted the quilt rack. I really like your fabric choices for 'Birdie Birdie'.