Privacy verklaring

zaterdag 27 juni 2015

All Around the Town - block 3

Let op de ramen had ik in het vorige bericht gezegd en zoals je kunt zien brandt overal het licht in huis. Behalve in het linker bovenraam, daar is het licht uit en het gordijntje dicht.

Look at the windows I said in my precious post and as you can see in all the windows you see light on. Except for the window in the left corner, there the light is out and the curtain is closed.


In dit huis wonen zoveel kinderen, dat zelfs op de 2e verdieping kinderkamers zijn en in eentje daarvan ligt een kindje te slapen. Als ik nu zeg dat buiten ook nog een schaap loopt met witte voetjes, dan raden jullie meteen om welk kinderliedje het gaat ;-)

In this house are living so much children that even on the second floor are children's rooms and in one of them is sleeping a child. Outside is a sheep with white feet and the Dutch readers now know which children's song this is.


Slaap kindje, slaap
Daar buiten loopt een schaap
Een schaap met witte voetjes
Dat drinkt zijn melk zo zoetjes
Slaap, kindje, slaap
Daar buiten loopt een schaap

It is a Dutch nursery rhyme about a baby that is sleeping, while outside is a sheep with white feet that drinks his milk.


Links onderaan komt nog een auto als alle blokken af zijn. Nu mag ik door met blok 4 waar ik ook al een leuk idee voor heb.

At the bottom in the left corner comes a car when all the blocks are made. Now I can start with block 4 and I already have an idea for the next children's song.


10 opmerkingen:

Truus zei

Wat weer leuk bedacht Carin!!! Zie nu ook beter wat een grappig stofje je hebt gebruikt als gordijntje.
Je maakt er zo wel een 'spannend' vervolgverhaaltje van wat het volgende blok gaat worden-ben erg nieuwsgierig!
groetjes,Truus uit Drenthe

Carin zei

En ik heb er zelf net zoveel plezier in, om te zien of jullie steeds d eliedjes kunnen raden ;-)

Marian zei

Wat leuk, al die kinderliedjes, tot nu toe heb ik er niet een goed. Maar ik blijf proberen :-. Ik vind de blokken geweldig, vooral de eigen inbreng.

Flickenstichlerin zei

Dear Carin,
what a beautiful idea and layout. Such a cute block.
Greetings,
Sylvia

Ieke78 zei

Jemig! Je gaat als een speer! En zo leuk! Ik ben stiekem een beetje verliefd ;-)

Carin zei

Hij is ook ontzettend leuk om te maken Marieke

Jo who can't think of a clever nickname zei

Another lovely block. Are the rhymes chosen by the designer or are you choosing them and amending the blocks to fit the rhyme?

jolanda zei

Jaaaaah nu je het zegt! Dit was wel een moeilijke om te raden hoor. ;-)

Unknown zei

Oh wat leuk zeg!

Julie zei

Another lovely block.