Privacy verklaring

woensdag 27 augustus 2008

Quilt voor Friesland

Een hele tijd terug kon je voor een bepaald bedrag een stoffenpakket met Kaffe Fassett stofjes aanvragen bij het Quiltkabinet. Je moest hier dan een quilt van maken (patroon zat erbij) die 100 x 100 cm. werd en daarna naar hun terug sturen. Als je dat gedaan hebt dan krijg je van hun terug een stofpakketje met Kaffe Fassett stofjes dat je mag houden.

Ze gaan van alle quiltjes die binnen komen, één grote quilt maken van 25 x 10 meter.  Deze grote quilt zal als openingsplechtigheid van de grote Quilttentoonstelling aan de schuine toren, de Oldehove, in Leeuwarden worden gehangen wat gebeurd op 15 november.
Op 16 november start in het Fries Museum een grote tentoonstelling "Quilts", welke duurt tot 29 maart van het volgend jaar. 
Nu zijn Kaffe Fassett stofjes niet echt mijn smaak maar ik vond het gewoon leuk om mee te doen en wetende dat "mijn" quiltje tussen de andere quiltjes hangt aan de schuine toren "de Oldehove" in Leeuwarden.

Afgelopen weekend heb ik het quiltje afgemaakt en vandaag is het op de post gegaan, zodat het op 6 september samengevoegd kan worden met al die andere tot een grote quilt.


Tot slot nog een foto van de hortensia die in de voortuin staat. Elk jaar geeft hij meer en meer bloemen. De struik is helemaal niet groot en ik verwonder me erover dat het ondertussen meer bloem dan struik is.


Het struikje heb ik meegenomen uit de tuin van mijn moeder, kort nadat zij veel te jong (net 65 jaar)  stierf  op 30  september 2001 en mijn vader verhuisde naar een nieuw onderkomen.
Zonde om zo'n mooie struikje te laten staan en ook omdat ik wist hoeveel mijn moeder van haar tuintje hield.
Vanaf die tijd staat de hortensia in mijn voortuin en verblijd me elk jaar weer met zijn prachtige bloemen.



Geen opmerkingen: