Privacy verklaring

maandag 25 januari 2021

Virtual babyshower

 Nu de papa en mama van Lana de sleutel hebben gekregen van hun huis, mag deze oma oppassen en dat vindt ze helemaal niet erg. 's Middags wordt er een heerlijke boterham gegeten

Now that Lana's mom and dad have been given the key to their house, this grandmother can babysit and she doesn't mind at all. In the afternoon a delicious sandwich is eaten


en er wordt ook gewandeld naar het hertenkamp om oud brood te voeren aan de dieren daar.

and there is also a walk to the mini deer park to feed old bread to the animals there.

Afgelopen vrijdag (1 dag voor de avondklok inging) hadden we een virtuele babyshower voor dochter Lindy.

Last Friday (1 day before the curfew from 9PM - 4.30AM) we had a virtual baby shower for daughter Lindy.

Aangezien er maar 1 persoon op bezoek mag komen, besloot mijn nichtje Amy naar mijn schoondochter Irene te gaan en ik zat thuis met dochter Lindy en op deze manier kon de babyshower toch doorgaan  (haar vriendinnen doen het op een andere dag).
 
Since only 1 person is allowed to visit, my niece Amy decided to go to my daughter-in-law Irene and I was at home with daughter Lindy and this way the baby shower could continue (her friends are doing it on another day).

De hapjes werden verdeeld zodat in beide kamers gesmuld kon worden van al het lekkers.

The snacks were divided so that all the things could be enjoyed in both rooms.

Er was ook een heus babyshower draaiboek met daarin allerlei puzzels en opdrachten.

There was also a real baby shower script with all kinds of puzzles and assignments.


Had Lindy de opdracht of puzzel goed gedaan, dan mocht er een cadeau open worden gemaakt. Ook al was de babyshower virtueel, we hebben veel gelachen en Lindy heeft genoten wat het belangrijkste was !

If Lindy had done the assignment or puzzle correctly, a present could be opened. Even though the baby shower was virtual, we laughed a lot and Lindy enjoyed what was most important!


Inmiddels zijn mijn sokken praktisch af, nog een teen te breien en ze zijn klaar.

My socks are now practically finished, one more toe can be knitted and they are ready.


Gisteren heb ik ook de 5 kleuren opgedraaid die Bollekeswol in December al voor me geverfd had. Ik had gevraagd of ze 5 pastel tinten kon verven, want daarmee wilde ik toen de Christmastide cowl breien die Kay van de Bakery Bears uit bracht als een 12 delig patroon tijdens de advent voor haar patreons
 
Yesterday I also wind up the 5 colors that Bollekeswol had already dyed for me in December. I asked if she could dye 5 pastel shades, because with that I wanted to knit the Christmastide cowl that Kay from the Bakery Bears released as a 12 piece pattern during Advent for her patreons.
 

Helaas was ik toen zo druk met het patroon van Ambah (wat ik later weer moest uithalen) dat ik er niet aan toegekomen ben. Kay begint op 1 februari met een nieuw sokkenpatroon (Valenvent) voor de patreons en om die paar dagen te overbruggen, begin ik alvast met deze cowl.

Kay starts on February 1 with a new sock pattern (Valenvent) for the patreons, so I have a few days to wait and I will start with this one in the meantime.


Ook zijn er nog een paar garens binnen gekomen. Allereerst de Mystery bundel Winter van Irish Fairytale Yarns. Dit is een seizoens abonnement dat 4x per jaar uitkomt. Dit was de laatste van 2020.

A few more yarns have also arrived. First of all, the Mystery bundle Winter from Irish Fairytale Yarns. This is a seasonal subscription that comes out 4 times a year. This was the last of 2020.


Weet je nog dat ik op 11 januari schreef dat een pakket uit Engeland alsnog aangekomen was? Afgelopen week kwam ook het tweede pakket dat ik nog miste aan. 
 
 Remember when I wrote on January 11 that a package from England had arrived? Last week, the second package that I still missed arrived.
 

 
Deze verkoopster had me ook al het geld terug gegeven, maar ik heb haar meteen geschreven dat het garen toch nog gekomen is en ook direct het bedrag terug naar haar over gemaakt.
 
This indie dyer had also given me all the money back, but I immediately wrote to her that the yarn still had arrived and also immediately transferred the money back to her. 


Dit waren de 12 days off Odd balls van Strawberryfields Yarns die ik open had willen maken op de 12 dagen van Kerst.

These were the 12 days off Odd balls from Strawberryfields Yarns that I would have liked to open on the 12 days of Christmas.


De Harry Potter mysterie set januari van Nicole C Mendez kwam ook van de week binnen. Dit is een 3 maanden abonnement met zelfstrepend garen. Ik had me opgegeven voor een 2e ronde (januari-februari-maart). De kleur deze maand is Hogwarts acceptance letter (Hogwarts Acceptatiebrief).

The Harry Potter mystery set January from Nicole C Mendez came yesterday. This is a 3 month subscription of selfstriping yarn. I renewd my subscription for another 3 months. The color this month is Hogwarts acceptance letter.


Ik heb het garen tot een bol opgedraaid zodat je een beetje ziet hoe het streeppatroon verloopt.

I wind the yarn to a ball so you can see how the stripe pattern will be.


10 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

very nice to still have a happy baby shower even if different. your little grandchild is so cute. I love all your yarn, so many nice colors.

mevrs zei

ziet er leuk uit de babyshower

Floor zei

Leuk om de babyshower zo te organiseren!

Jo who can't think of a clever nickname zei

What a fun way to do a Baby Shower! Technology is a wonderful thing.
Glad the missing wool turned up eventually and that you were honest enough to pay the dyer too. They do need our support in these difficult times.

anja zei

Tjonge, wat heb je weer veel mooie garens binnen gekregen. Je zou haast niet meer weten waar mee te beginnen. Veel plezier bij het verwerken van al die garens, ik kijk al uit naar de resultaten!

Tammy zei

Great idea for a virtual baby shower! Looked like fun! Such a cutie pie baby. The yarn is so pretty too. Great colors to pick from!

Coby Breitner zei

Goeiemorgen Carin,
Wat een heerlijk lekker lang blog, ja ik begin je te missen he dat begrijp je wel.
Zo leuke foto's van Lana, wat gaan haar haartjes groeien leuk.
Superidee de babyshower op die manier, ja ach we worden creatief en moeten toch wat. Toevallig de dochter van mijn vriendin, ze heet ook Lindy net bevallen van 2e dochter Jay-Linn. Nu bedenken waar vind ik een leuk kadootje, normaal heb ik allang iets in huis maar door mijn ziek zijn ben ik maanden nergens geweest.
En dan die heerlijke nakomers van pakketjes, het blijft maar kerst en advent bij jou hi hi.
Fijne dag, groetjes Coby

marianne zei

Wat een goed en leuk idee om de baby shower op deze manier te doen.En als het verspreid word gehouden,is het weer een middagje genieten .

Marilyn zei

That looks like a fun virtual shower.
All of your yarns are so pretty.
Marilyn

Mary - Lecoeurceltique zei

I'm glad the virtual baby shower went well and was so enjoyable.
Your wool selection is beautiful.