Privacy verklaring

vrijdag 26 april 2019

Quilting, knitting, reading

Ik kan maar 3 blokken laten zien, meer zijn er niet gemaakt. Blok 69 is G9 Mary's Journey (Mary's reis). Was Mary een zus van Jane of misschien een vriendin? En waar zou de reis naar toe zijn gegaan?

I can only show you 3 blocks, because that was all that I made. Block 69 is G9 Mary's Journey. Was Mary  Jane's sister or perhaps a friend? And where would the journey have gone?


Blok 70 is I9 Chase a Myth (Achtervolg een Mythe). Wat is een mythe? Een mythe is een verhaal waarin handelingen en gebeurtenissen beschreven worden uit een onbepaald verleden, en waarbij vaak goden, vreemde wezens en/of helden centraal staan.

Block 70 is I9 Chase a Myth. What is a Myth? A Myth is a traditional story, especially one concerning the early history of a people or explaining a natural or social phenomenon, and typically involving supernatural beings or events.


Blok 71 is H3 Berry Baskets (bessen mandjes). Mandjes vol met bessen, wat zou Jane daarmee gedaan hebben? Misschien wel een lekkere taart gebakken of als toetje door de yoghurt.

Block 71 is H3 Berry Baskets. Baskets full of berries, what would Jane have done with it? Perhaps baked a delicious cake or with yogurt as a dessert.


De eerste reden dat ik zo weinig quiltblokken heb gemaakt is dat het afgelopen (paas)weekend prachtig weer was en ik veel buiten heb gezeten. Lapjes willen nog wel eens wegvliegen en daarom zit ik vaker met een breiwerkje buiten.

The first reason that I made so few quilt blocks is that the past (Easter) weekend was beautiful weather and I spent a lot of time outside. Pieces of fabric sometimes fly away and that is why I often sit outside with a knitwear.


Twee dagen geleden kreeg ik ook het prachtige garen binnen van Marianthi Yarns. Ze had een lente aanbieding op haar garen en ik kocht 2 sets.

Two days ago I also received the beautiful yarn from Marianthi Yarns. She had a spring offer on her yarn and I bought 2 sets.



Met de 3 strengen van foto 1 ga ik de Suburban wrap breien van Joji Lacatelli. Aangezien ik even mijn vinger moet laten rusten omdat ik die heb lek geprikt met quilten (dit was reden 2 dat ik zo weinig blokken heb gemaakt), ben ik hier inmiddels mee gestart. Even een paar dagen breien zodat mijn vinger kan genezen.

With the 3 skeins of photo 1 I am going to knit the Suburban wrap from Joji Lacatelli. Since I have to let my finger rest for a while because I punctured it with quilting (this was reason 2 that I made so few blocks), I have now started this. Just going to knit a few days so that my finger can heal.


Net voor de paasvakantie ging ik met mijn quilt vriendinnen Francien, Astrid en Elly naar de  nieuwe winkel van Quiltstudio Patch & Stitch. Ze heeft haar winkel verhuist van Altweerterheide naar Weert, voor mij een stuk dichterbij. De winkel is in een woord PRACHTIG !!!

 Just before the Easter holidays I went with my quilt friends Francien, Astrid and Elly to the new store of Quiltstudio Patch & Stitch. She has moved her store from Altweerterheide to Weert, for me a lot closer. The store is in one word BEAUTIFUL !!!





En als je even wilt uitrusten of na wilt denken over welke lapjes je wilt kopen, dan kun je plaats nemen aan de tafel  waar je een kop koffie of thee kunt drinken.

And if you want to take a break or think about which fabrics you want to buy, you can take a seat at the table where you can drink a cup of coffee or tea.


Uiteraard ging ik niet met lege handen naar huis. Ik vond er een mooie dubbelbrede achterkant stof voor mijn Dear Jane in Autumn quilt en nog wat stofjes voor mijn nieuwe quilt.

Of course I didn't go home empty-handed. I found a nice double-wide back fabric for my Dear Jane in Autumn quilt and some fabrics for my new quilt.


Tussendoor lees ik ook veel en gisteren kreeg ik het derde en laatste deel uit, van de "Ivy Hill" serie van Julie Klassen. Ook dit waren weer prachtige boeken om te lezen. Deel 1 heet: De herberg van Ivy Hill en deel 2 heet: De dames van Ivy Cottage.

In between I also read a lott and yesterday I finished reading the third and last book from the "Tales from Ivy Hill" series from Julie Klassen. Such beautiful books to read. 

Deel 3 uit de serie (Dutch)

English version

6 opmerkingen:

Ineke zei

Ondanks dat je maar 3 blokjes hebt gemaakt, toch heb je nog veel gedaan!!! Prachtig, alles! En die boeken, sla ik even op, altijd handig!!!

Annie Kingma zei

Mooie blokken weer gemaakt. Dank voor de boeken tips, ga er ook naar op zoek
Groetnis Annie

Marilyn zei

Great quilt blocks, and the yarns are beautiful!
Looks like a fun quilt store.
Marilyn

Guusje, zei

Je blokken zijn mooi geworden. De sjaal ziet er ook geweldig mooi uit. De winkel is helaas veel te ver voor mij anders ging ik er zeker eens heen. Je hebt wel mooie aankopen gedaan. De boeken lijken me mooi ga hier eens kijken in de bib als ik er weer kom.

Julie zei

Lots of lovely things in the quilt shop.
Your new blocks are pretty.
I've read that series of books and loved them too.
The Paddington mug is sweet you have shown with your knitting

Marion van de Sande zei

Mooi weer die blokjes! Maar dat garen.......... prachtig, wat een snoepjes, vooral de lichtere, wat een mooi en subtiel kleurverloop. Had ik toch eens meer tijd, later, als ik groot ben ;-)

Ja de winkel van Wendy, geweldig hè! Ik vind het echt een rijkdom dat die voor mij op 10 minuten lopen zit. Ook wel handig. Toen ik de donderdag na de opening er was, was het veel te druk om rustig naar een achtergrondstof te zoeken. Dus ik dacht gisteren "vandaag is ze open van 13.00 uur, als ik nou zorg dat ik er precies om één uur ben dan heb ik vast even rustig de tijd". Wat denk je, 1 klant was al bijna klaar, ik was de tweede, maar na mij stroomde het echt heel snel weer vol. En terecht, want wat een prachtige winkel en de openingsaanbieding is ook leuk. Ik probeer deze week nog even te gaan want zag nog wat leuke stofjes gisteren :-)