Privacy verklaring

dinsdag 19 maart 2019

Wooden suitcase

Tja en wat zit nu toch in dat houten koffer dat ik van zolder heb gehaald en dat ik compleet vergeten was dat ik het had ...

Well what is in that wooden suitcase that I removed from the attic and that I had completely forgotten that I had it ...


Om jullie niet langer in spanning te houden. Dit zat erin 

To no longer keep you in suspense. This was in it


Stofjes in herfstkleuren en een grote klapper met patronen. En ook het boek waar ik de patronen heb uitgehaald, het Dear Jane boek ! Volgens mij kent iedere quilter wel dit boek.

Fabrics in autumn colors and a big map with patterns. And also the book from which I took the patterns, the Dear Jane book! I think every quilter knows this book.


In december 2008 heb ik 81 quiltblokken genomen van de Dear Jane en die vergroot tot 18 x 18 cm en daarmee een quilt samengesteld.

In December 2008 I took 81 quilt blocks from the Dear Jane and enlarged them to 18 x 18 cm and put together a new quilt design.


Ik telde alle blokken die in de map zaten en die ik dus al jaren geleden gemaakt had. Ik kwam uit op 30 stuks. Van 28 blokken had ik indertijd al foto's gemaakt en erover geschreven, deze kun je HIER (klik) allemaal terug zien. En dit zijn blok 29 D-1 Alison's Guiding Light en blok 30 A-2 Two Buckle My Shoe, gemaakt op 1 en 3 augustus 2011.

I counted all the blocks that were in the map and that I had made years ago. I ended up with 30 blocks. At the time I had already taken photos of 28 blocks and written about them, you can see them all HERE (click). And here are block 29 D-1 Alison's Guiding Light and block 30 A-2 Two Buckle My Shoe, made on August 1 and 3, 2011.


De stoffen die ik voor deze quilt gebruik komen uit de serie Fabulous Fall van Moda. Daar had ik toen een hele FQ bundel van besteld.

The fabrics that I use for this quilt come from the Fabulous Fall series by Moda. I had ordered an entire FQ bundle from that, back in 2008.


Ik begrijp nog steeds niet goed hoe het gekomen is dat ik deze quilt compleet vergeten was. Misschien omdat het houten koffer op zolder is blijven staan, terwijl de rest allemaal op mijn quiltkamer staat?  Geen idee, maar ik ben blij dat ik er over las op mijn oude blog en nu staat het koffer dus beneden en ...

I still don't quite understand why it was that I completely forgot about this quilt. Perhaps because the wooden case has remained in the attic, while the rest are all in my quilt room? No idea, but I'm glad I read about it on my old blog and now the suitcase is downstairs and ...


uiteraard ga ik ermee verder, want ik heb al zoveel blokken gemaakt. Blok 31 M-1 Dogwood Days en blok 32 K-3 Seven Sisters waren dan ook snel gemaakt.

of course I will continue, because I have already made so many blocks. Block 31 M-1 Dogwood Days en blok 32 K-3 Seven Sister were therefore made quickly.



Ik heb toen steeds als er 4 blokken bij gekomen waren, ze in een overzicht geplaatst, zodat ik goed kon zien welke gemaakt waren. Hier het overzicht met alle 32 blokken.

Whenever 4 blocks were added, I placed them in an overview so that I could clearly see which were made. Here the overview with all 32 blocks.


Gaan de quiltblokken nu terug het koffer in? Neehoor, ... de volgende blokken liggen al klaar om gemaakt te worden.

Will the quilt blocks now go back into the suitcase? No, the next blocks are already ready to be made.

18 opmerkingen:

Ineke zei

Geweldig, wat een mooi project om mee verder te gaan!!!

Annelies zei

Leuk dat je ermee verder gaat !

Truus zei

Wat een leuke verrassing in jouw houten koffer!
Bij mij zit er oud gereedschap in.
Veel plezier met de blokken van de DJ
groetjes, Truus uit Drenthe

Chrisje zei

Wat een mooie quilt wordt dat. Goed dat je nog gelezen hebt over je koffer.
Veel plezier ermee.

Floor zei

Hoe kan je die nou inderdaad vergeten zijn Carin? Je leest op verschillende blogs zo vaak over de Jane, dat er toch wel af en toe een lampje ging branden, zo van "had ik ook niet zoiets???"
Prachtige stoffen, mooie blokken, fijn dat je nu verder gaat en de quilt toch af komt.
Veel plezier er mee.

Marguerite zei

Altijd leuk zo'n vergeten koffer met heel leuke inhoud

Guusje, zei

Wat een leuke verrassing. Mooie blokken heb je al gemaakt en leuk dat je er ook verder mee gaat.

Julie zei

A lovely find, exciting blocks to watch grow

Marion zei

Mooie verrassing! Maar hoe kun je zoiets nou vergeten??? LOL

Yvonne zei

Wat een prachtige quilt wordt dat! Mooie stoffenserie ook!

Jane in Cumbria zei

Jij zit ook vol met verrassingen! :) Wat een mooie quilt zal dat worden! En die stofjes......kwijl...!!

sylvia zei

Haha, wie wat bewaart....in, vergeet ..heeft wat! ;)

sylvia zei

Haha, wie wat bewaart...Ik bedoel: vergeet, heeft nog wat!
Veel plezier ermee, liefs, Syl

Marilyn zei

What a treasure you found.
This is going to be an awesome quilt!
Marilyn

conny's quilts en creaties zei

Wat een geweldige verrassing!
Wat een mooie warme kleuren. Veel plezier met de nieuwe oude Jane.

Kath zei

what a lovely suitcase to find!

Unknown zei

Wat een gouden vondst Carin! Ik ben heel benieuwd naar je eindresultaat :-)
Volgens mij ken ik Dear Jane ook van het borduren. Kan dat kloppen?

Tammy zei

Oh I love that Dear Jane quilt! what a great find in the attic! You should come see my current project with my little Jack Russell in it! Bowy is SO cute and special. Jacks have a special place in my heart.